قطارها در مسیر آخرین بدرقه؛
دستور مدیرعامل راهآهن برای آمادهباش کامل شبکه ریلی در مراسم وداع با رهبر شهید

مدیرعامل راهآهن در نشست کمیسیون عالی گراف، بر افزایش آمادهبهکاری لکوموتیوها، ارتقای ایمنی قطارهای مسافری و بهرهگیری حداکثری از ظرفیتهای ریلی در مسیرهای تهران، قم و مشهد در مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب اسلامی تأکید کرد.
به گزارش ریل ایران، نشست کمیسیون عالی گراف حملونقل ریلی، به ریاست دکتر جبارعلی ذاکری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن، با حضور قائممقام مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونان، مدیران ستادی و مدیران کل مناطق سه شنبه اول تیرماه به صورت حضوری و برخط در ساختمان مرکزی شهدای راهآهن برگزار شد.
مدیرعامل راهآهن در این نشست، با قدردانی از تلاش کارکنان صنعت ریلی، بر ضرورت افزایش آمادهبهکاری قطارهای مسافری بینشهری و حومهای تأکید کرد و گفت: هماهنگی میان ستاد، مناطق و ناوگان عملیاتی راهآهن، زمینه ارائه خدمات ایمن، منظم و شایسته به مردم را فراهم میکند
وی با اشاره به هدفگذاری حمل ۵۴ میلیون تن بار در سال جاری، افزایش تنکیلومتر، ثبت رکوردهای جدید حمل روزانه بار و استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط و ناوگان باری را از برنامههای مهم راهآهن عنوان کرد.
دکتر ذاکری تصریح کرد: همه ظرفیتهای فنی، عملیاتی و انسانی راهآهن باید برای برگزاری هرچه باشکوهتر آیین آخرین وداع و تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب اسلامی به کار گرفته شود و در این مسیر، تمامی امکانات شبکه ریلی برای تسهیل جابجایی مسافران و عزاداران بسیج خواهد شد.
مدیرعامل راهآهن، حضور میدانی کارکنان و همدلی خانواده بزرگ صنعت ریلی را سرمایهای ارزشمند دانست و خواستار همکاری حداکثری بخشهای فنی، عملیاتی و پشتیبانی برای اجرای موفق این مأموریت ملی شد.
میرحسن موسوی قائممقام مدیرعامل راهآهن نیز خدمترسانی به مردم و عزاداران را وظیفهای ارزشمند برای مجموعه راهآهن دانست و بر آمادگی کامل کارکنان و عوامل عملیاتی برای ارائه خدمات ایمن و منظم تأکید کرد.
وی هماهنگی میان بخشهای مختلف راهآهن را عامل اصلی موفقیت این مأموریت دانست و خواستار حضور مسئولانه کارکنان با روحیه جهادی در این عرصه شد.
در این نشست، عملکرد سهماهه ادارات کل مناطق راهآهن در حوزه حملونقل بار و مسافر بررسی شد و ضمن تاکید بر جذب بارهای جدید، شناسایی ظرفیتهای قابل انتقال از جاده به ریل و افزایش بهرهوری شبکه ریلی، تصمیمات لازم برای افزایش سهم مناطق در شبکه حملونقل ریلی کشور اتخاذ شد.







