counter easy hit
بین‌الملل

راه‌آهن سراسری آلمان در آستانه بحران

ناوگان راه‌آهن سراسری آلمان (دویچه‌بان) با مشکلات جدی از جمله کمبود تعداد قطار‌ها و مشکلات تأخیر مواجه است.

به گزارش ریل ایران به نقل از بیزینس اینسایدر، تاخیر ناوگان راه‌آهن سراسری آلمان برای جوان‌سازی ناوگان قطار‌های بین‌شهری خود، با انتقاد‌های فراوانی رو‌به‌رو شده است. انجمن مسافران Pro Bahn نگران است که با از رده خارج شدن تعداد زیادی از قطار‌های قدیمی، تعداد قطار‌ها در برخی مسیر‌ها کاهش یابد و مسافران با کمبود صندلی مواجه شوند.

در همین راستا «لوکاس ایفلندر» رئیس فدرال این انجمن، هشدار داده است که در مسیر‌های کلیدی، مانند ارتباطات شرق به غرب، تعداد صندلی‌ها کاهش خواهد یافت و این موضوع باعث افزایش تراکم و مشکلات برای مسافران خواهد شد.

در حالی که ناوگان راه‌آهن سراسری آلمان به‌دنبال مدرن‌سازی ناوگان خود است، آخرین قطار از مجموع ۱۳۷ قطار ICE ۴ از سوی سازنده «زیمنس موبیلیتی» در مارس سال گذشته تحویل داده شده است. این قطار‌ها دارای حداقل ۴۴۴ صندلی و سرعتی تا ۲۶۵ کیلومتر در ساعت هستند و به‌عنوان ستون فقرات ناوگان ICE شناخته می‌شوند.

با این حال، مشکلات تحویل در مورد ICE L از سوی سازنده اسپانیایی «تالگو» ادامه دارد؛ ۷۹ قطار از این نوع سفارش داده شده که انتظار می‌رفت اولین آنها در پاییز سال گذشته به بهره‌برداری برسند، اما تحویل آنها به تأخیر افتاده است.

انجمن Pro Bahn به شدت به استراتژی ناوگان راه‌آهن سراسری آلمان انتقاد کرده و آن را «بسیار بی‌نظم» توصیف کرده است. ایفلندر تأکید می‌کند که با از رده خارج شدن قطار‌های قدیمی، مسافران در برخی مسیر‌ها با کاهش تعداد صندلی‌ها مواجه خواهند شد. این موضوع به‌ویژه در مسیر‌های کلیدی مانند ویسبادن-فرانکفورت و لایپزیگ-درسدن قابل مشاهده است.

در حالی که ناوگان راه‌آهن سراسری آلمان به کندی در حال جوان‌سازی ناوگان خود است، رقبای آن مانند Flixtrain به‌تازگی از برنامه‌های بزرگ برای گسترش ناوگان خود خبر داده‌اند و حدود ۳۰ قطار جدید سفارش داده‌اند. این موضوع می‌تواند فشار بیشتری بر ناوگان راه‌آهن سراسری آلمان وارد کند که در حال حاضر با چالش‌های جدی در تأمین قطار‌ها و خدمات خود مواجه است.

بیشتـر بخـوانید:

دکمه بازگشت به بالا