مناطق راه‌آهن

افزایش سرعت سیر قطار با تطویل خطوط ایستگاه های راه آهن زاگرس

مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: تطویل خطوط با امکانات موجود در این اداره کل، موجب کاهش توقف قطارها و افزایش سرعت سفر و بازرگانی شده است.

حسن زیودار به خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، گفت: به دنبال تاکید مدیرعامل بر افزایش سرعت بازرگانی، این اداره کل تطویل خطوط ریلی ایستگاه ها را در دستور کار خود قرار داده که این کار موجب اعزام قطارهای متراژی و افزایش سرعت سیر قطار می شود.

وی افزود: خطوط گار مانوری، ایستگاه تنگ ۵ و خط ۳ ایستگاه شهبازان در این اداره کل تطویل شده و اکنون تطویل خطوط ایستگاه گل محک در حال اجرا است و بعد از این ایستگاه، یکی از خطوط ایستگاه دوکوهه را طویل خواهیم کرد.

مدیرکل راه آهن زاگرس با بیان اینکه بازسازی پل قدیم تله زنگ یکی از برنامه های این اداره کل است افزود: پل قدیم تله زنگ نماد محور جنوب است. این پل در جنگ تحمیلی مورد حمله هوایی قرار گرفت و تخریب شد که با همت متخصصان داخلی مرمت شد و نقش بسیار مهمی در پشتیبانی نیروهای مسلح ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰ با ایجاد واریانت پل جدیدی احداث شد که بخشی از یک پروژه اصلاح مسیر و انتقال ایستگاه تله زنگ بود که این طرح نیمه تمام ماند و باعث شد طول خطوط ایستگاه کاهش پیدا کرده و به یک نقطه بحرانی سیر و حرکتی تبدیل شود.

زیودار افزود: با بازسازی و احیا پل قدیم تله زنگ، خطوط ایستگاه افزایش یافته و در نتیجه علاوه بر افزایش متراژ قطارها این ایستگاه از حالت بحرانی خارج شده و سیر قطارها در منطقه زاگرس روان ‌تر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: چون در مسیر شهبازان- تنگ پنج دو بلاک بحرانی وجود دارد بازسازی پل قدیم تله زنگ موجب کاهش توقف قطارها در این مسیر می شود.

مراجعه کمتر مردم به ایستگاه های راه آهن برای تهیه بلیت

زیودار در مورد تغییر روش پیش فروش بلیت قطارهای مسافری گفت: با اولویت فروش اینترنتی بلیت قطار نسبت به آژانس ها، مردم دسترسی بیشتری برای تهیه بلیت دارند و کمتر به ایستگاه‌های راه آهن مراجعه می‌کنند و این یک نتیجه مثبت است.

وی خاطرنشان کرد: البته آژانس‌ها از این رویه ناراضی هستند چون مردم دیگر خودشان مستقیم و به صورت اینترنتی بلیت خریداری می کنند.

دکمه بازگشت به بالا