مناطق راه‌آهن

راه‌آهن شرق از فعال‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، گفت: راه‌آهن شرق، یکی از فعال ترین پروژه‌های عمرانی کشور و از یادگارهای شهید رئیسی، برای توسعه و عمران شرق کشور است که امیدواریم ظرف دو سال، زیرساخت های آن تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از وزارت کشور، علیرضا عباس زاده، در برنامه زنده پرسمان شبکه خاوران، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید کشور، به تشریح اقدامات دولت سیزدهم در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی خستگی ناپذیر بود و مدیران دولت چهاردهم هم باید همانند ایشان به دغدغه‌های جدی مردم به ویژه در حوزه زیرساخت ها توجه کنند.

به گفته وی دولت سیزدهم، کارنامه درخشان و پر فروغی در همه کشور و به ویژه در حوزه زیرساخت های استان خراسان جنوبی دارد.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه محرومیت زدایی و عدالت محوری در دولت سیزدهم، جزو راهبرد های اصلی بود، گفت: اقتضای این راهبرد این بود که به استان های کم برخوردارتر، توجه بیشتری شود.

عباس زاده با بیان اینکه از حیث توسعه و عمران شرق کشور و آثار فرا منطقه ای، پروژه راه‌آهن، بسیار قابل اهمیت بود که با سه درصد پیشرفت فیزیکی معطل مانده بود، افزود: این پروژه در رونق اقتصادی و تجارت بین‌المللی بسیار مهم بود اما با تعلل دولت‌های گذشته به فراموشی سپرده شد لذا در اربعین سال گذشته و با حضور رئیس جمهور شهید، جزو معدود پروژه‌هایی شد که با توجه به آثار آن برای توسعه کشور، مورد تأکید قرار گرفت.

به گفته وی؛ امروز تکمیل پروژه راه‌آهن زاهدان – بیرجند – مشهد به عنوان تکمیل کریدور حیاتی جنوب به شمال، در وزارت راه و شهرسازی، به عنوان مهمترین پروژه زیرساختی شرق کشور مد نظر است.

عباس زاده با بیان اینکه پروژه راه‌آهن در دیدار مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، مورد تأکید رهبری هم قرار گرفت، تصریح کرد: از ۹۱۷ کیلومتر طول پروژه راه‌آهن شرق در سه استان ۱۴ قطعه آن در خراسان جنوبی قرار دارد که ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

به گفته وی؛ عملیات اجرایی ایستگاه تشکیلاتی درجه یک بیرجند – قاین هم به‌زودی آغاز می شود.

وی تأمین منابع مالی ابر پروژه‌ها را دلیل مهم عقب افتادگی آن‌ها برشمرد و تأکید کرد: با پیگیری های رئیس جمهور شهید و با موافقت مقام معظم رهبری، اعتبار این پروژه از محل تهاتر نفتی تأمین شد که جدای از اعتبارات سنواتی بوده و تضمین شده است.

معاون استاندار ابراز امیدواری کرد؛ با همت مدیران دولت چهاردهم، این پروژه با قوت ادامه یابد چرا که خراسان جنوبی، جزو معدود استان‌هایی است که به خط ریلی وصل نیست.

وی با ذکر این نکته که ما هنوز در خراسان جنوبی با تانکر و از طریق جاده فرآورده های نفتی را منتقل می کنیم، تصریح کرد: انتقال فرآورده‌های نفتی جزو پروژه های مهم دولت سیزدهم در استان می باشد که از رفسنجان در حال انجام است.

معاون استاندار، با بیان اینکه خط هفتم سراسری انتقال گاز از عسلویه به خراسان رضوی و شرق کشور هم جزو پروژه های مهم این دولت است، گفت: بسیاری از این پروژه‌ها برای مردم یک رؤیا بود و مطالعات برخی از آن‌ها قبل انقلاب و برای توسعه تجارت و رونق اقتصادی شرق کشور انجام شده که در این سه سال دولت، عملیاتی شد.

بیشتـر بخـوانید:

دکمه بازگشت به بالا