تلاش تمام بخش های صنعت ریلی برای افزایش سرعت با حفظ ایمنی قطارها
رئیس انجمن صنفی حمل و نقل ریلی مسافری گفت: در بخش مسافری و باری، سرعت بسیار پایین است و همه باید تلاش کرده و راهکارها و ایده هایی برای افزایش سرعت مطرح کنیم زیرا اقتصاد بار و مسافر به افزایش سرعت به همراه ایمنی وابسته است.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، ناصر بختیاری، در نشست هم اندیشی مدیرعامل راه آهن با شرکتهای حملونقل ریلی و تولیدکنندگان واگن و لکوموتیو با تبریک هفته دفاع مقدس و همچنین انتصاب دکتر ذاکری به مدیرعاملی راه آهن گفت : راه آهن، مجموعه ای سخت و دشوار است و با توجه به روحیه جهادی که از دکتر ذاکری سراغ داریم امیدواریم این مسیر دشوار را به خوبی طی کند.
وی به بیان چالش های بخش مسافری پرداخت و گفت: ظرفیت هایی در بخش خصوصی و انجمن های مختلف مهندسی و مسافری وجود دارد که استفاده از آنها هیچ ضرری برای راه آهن ندارد و بلکه سودمند است و امیدوارم آغوش راه آهن برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی باز باشد.
وی افزود: موضوع بعدی، سرعت است. در بخش مسافری و باری، سرعت بسیار پایین است و همه باید تلاش کرده و ایده هایی برای افزایش سرعت مطرح کنیم زیرا اقتصاد بار و مسافر، بر افزایش سرعت ایمن قطارها ایجاب می کند.ب
ازنگری در آیین نامه های موجود در راه آهن، حمایت بیشتر راه آهن برای استفاده شرکت های خصوصی از ظرفیت های قانونی مانند تبصره ۱۸، ایجاد فضاهای انگیزشی، چالش قیمت گذاری و تعرفه حمل و نقل ریلی از دیگر مواردی بود که رئیس انجمن صنفی حمل و نقل ریلی مسافری بر آن تاکید کرد.
بختیاری با بیان اینکه بایستی همدلی خوبی بین راه آهن و بخش های مختلف ایجاد شود ادامه داد: در سه سال گذشته ظرفیت قطارهای مسافری حدود ۷۰ درصد بود که در سال گذشته به ۹۰ درصد و اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده است و لازم است در این بخش توسعه انجام شود.
وی تاکید کرد: مهمترین چالش فعلی راه آهن بحث لکوموتیو است و مشکلات این بخش باعث شده از ظرفیت های قطارهای موحود نیز نتوانیم استفاده کنیم.
بختیاری خاطرنشان کرد: علاقه ای که در تمام ارکان دولت وجود داد ورود به تصدی گری است و امیدوارم با درایت مدیرعامل راه آهن و واگذاری برخی مسئولیت ها به بخش خصوصی، این مسئله کمتر شود.
رئیس انجمن صنفی حمل و نقل ریلی مسافری همچنین از زحمات عزیزانی که در سه سال گذشته در قسمتهای مختلف راهآهن تلاش کردهاند تشکر و قدردانی کرد.