بین‌المللیادداشت

ریل نیوز گزارش می دهد: نمایشگاه اینو ترانس ۲۰۲۴ و تازه های صنعت ریلی – بخش اول

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز؛ نمایشگاه حمل ونقل «اینو ترانس ۲۰۲۴» طبق روال هر ساله از روز سه شنبه ۳ مهر ماه کار خود را در محل نمایشگاه های دائمی شهر برلین آلمان آغاز کرده .

طبق معمول هر سال، شرکت های بزرگ ریلی نظیر هیتاچی، آلتسوم، CRRC، استادلر و … با به روز ترین محصولات خود در این نمایشگاه حاضر شده اند. حضور برخی مقام های ارشد دولتی کشورهای مخالف از جمله مقام های مصری در این نمایشگاه نیز به چشم میخورد که البته با توجه به اهمیت اینوترانس، این رخداد کاملا طبیعی است.

به مناسبت برگزاری بزرگترین نمایشگاه ریلی جهان، ریل نیوز قصد دارد مهمترین دستاوردهای حوزه فناوری ریلی را که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده را با شما مخاطبین محترم به اشتراک بگذارد. در گزارش حاضر به سراغ جدیدترین لکوموتیوهای شرکت های بزرگ جهان رفته ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

حضور زیمنس با قطار سریع السیر والرو

شرکت «زیمنس موبیلیتی» که از بزرگترین فعالان بخش صنعت ریلی محسوب می شود، جدیدترین محصول خود یعنی قطار سریع السیر والرو را به نمایش گذاشته است. زیمنس اخیرا طی قراردادی بزرگ، تعداد قابل توجهی از این قطار سریع السیر را به کشورهای عربی به ویژه مصر فروخته و به همین دلیل، کامل الوزیر معاون وزیر حمل ونقل مصر نیز در مراسم رونمایی از لکوموتیو در نمایشگاه اینوترنس حضور داشت.

The exterior of the Velaro at InnoTrans 2024

قرار است ۴۱ دستگاه از این لکوموتیو به صورت CKD در مصر تولید شود. حداکثر سرعت این قطار برقی، ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده که سرعت نرمال قطارهای سریع السری به حساب می آید.

قطار شارژی شرکت اکسپرس سرویس

شاید جالب ترین قطار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه اینو ترنس امسال را بتوان یکی از محصولات شرکت اکسپرس سرویس دانست که قوای محرکه آن را باتری های قابل شارژ تامین می کنند. این مدل قطار که ES3000 نام دارد، از سوی شرکت سازنده کاملا دوستدار محیط زیست، کم صدا و امن معرفی شده که توان حمل ۴ هزار تن مسافر را دارد.

Battery Shunting Locomotive ES3000 Unveiled at InnoTrans 2024

اکسپرس سرویس معتقد است که می توان از این قطار در ترمینال های مسافری، مراکز لجستیک، شهرک های صنعتی بزرگ و مواردی شبیه به آن استفاده کرد که با توجه به قابل شارژ بودن باتری آن، نیازی به تامین و تعبیه جایگاه سوخت فسیلی نیست. توان موتور قدرتمند این قطار حدود ۹۰ هزار کیلو وات بوده که باتری ۲۲۰ کیلو واتی طراحی شده برای آن، به خوبی از پس موتور بر خواهد آمد. نهایت سرعت این قطار نیز ۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده که برای شارژ کامل باتری، ۵.۵ ساعت زمان نیاز خواهد بود.

آلستوم و طولانی ترین تراموای اینو ترانس

شرکت فرانسوی آلتسوم نیز با طولانی ترین تراموای شهری خود در نمایشگاه اینو ترانس حاضر شده که توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کرده است. طول دقیق ترموای اِلِفنت شرکت آلستوم ۵۰.۸۹ متر بوده که شرکت سازنده معتقد است می توان از آن به جای اتوبوس های شهری استفاده کرد.

The Urbanliner Flexity tram for Berlin

این تراوموای شهری دارای ۹۰ صندلی بوده که البته ۲۲۰ مسافر نیز امکان ایستادن در آن را دارند. تعبیه محل ویژه افراد معلول دارای ویلچر، تولید صدای بسیار کم و حداقل تکانه در حرکت نیز از دیگر مزایای ترواموای جدید آلستوم به حساب می آیند.

قطار هیدروژنی شرکت سوئیسی استادلر

شرکت استادلر نیز در این دوره از اینو ترانس با قطار هیدروژنی RS Zero حاضر شده که در حقیقت، نسل پیشرفته و هیدروژن سوز RS1 محسوب می شود که تعداد زیادی از آنها از سال ۱۹۹۶ در آلمان و جمهوری چک مشغول به فعالیت هستند. علاوه بر هیدروژن، شرکت سازنده از باتری ذخیره نیز در این قطار استفاده کرده است.

Prototype RS Zero hydrogen or battery railcar for secondary lines | News | Railway Gazette International

استادلر معتقد است که این قطار برای استفاده در کشورهایی که از فناوری شبکه برقی در حمل و نقل ریلی خود بهره نمیبرند، جایگزین مناسبی به جای لکومویتوهای دیزل بوده و با توجه به هیدروژن سوز بودن موتور، آلایندگی زیست محیطی آن نزدیک به صفر است. ظرفیت حمل این قطار نیز ۱۵۰ مسافر اعلام شده و بار محوری آن نیز حدود ۱۸ تن است.

دکمه بازگشت به بالا