افزایش کیفیت خدمات مسافری با منطقی شدن نرخ بلیتهای قطار
مدیر عامل شرکت ریل سیر کوثر با بیان اینکه در صورت منطقی شدن نرخ بلیت قطار، کیفیت خدمات مسافری نیز افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: از دهه ۹۰ تاکنون، بیش از ۵۰ درصد ناوگان مسافری از سرویس دهی خارج شدند.
سید حسین هاشمی، مدیر عامل شرکت ریل سیر کوثر در گفتگو با خبرنگار ریل ایران، عمده مشکلات صنعت حمل و نقل ریلی مسافری را مربوط به عدم تناسب بازدهی سرمایهگذاری دانست و گفت: بازده سرمایهگذاری در این صنعت، بسیار طولانی مدت است.
هاشمی گفت: این موضوع، از کاهش کیفیت خدمات آغاز شد و سپس به کاهش پایداری شرکتها، کاهش توسعه و کاهش سرمایهگذاری منجر شد و در نهایت، به خروج ناوگان و فرسودگی آنها ختم شد.
مدیر عامل شرکت ریل سیر کوثر تاکید کرد: از دهه ۹۰ تاکنون، بیش از ۵۰ درصد ناوگان مسافری از سرویس دهی خارج شدند.
وی با بیان اینکه منشا درآمد شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافری، نرخ بلیت است، خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ به بعد، یک عقب ماندگی تاریخی در نرخ بلیت بوجود آمده است که متاسفانه، نرخ بلیت متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا نکرده است.
هاشمی گفت: در صورتی که نرخ بلیت قطار منطقی باشد، کیفیت خدمات مسافری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.