در جلسه همجواری مناطق راه آهن جنوبشرق و کرمان مطرح شد: لزوم حذف یا کاهش توقف قطارها در ایستگاه فهرج برای افزایش سرعت بازرگانی
مدیرکل راه آهن جنوبشرق گفت: باتوجه به لزوم همکاری مناطق جنوب شرق و کرمان درخصوص ایستگاه فهرج ، به همین منظور مقرر شد برای حذف توقف قطارها در ایستگاه فهرج، دو طرف زیرساخت لازم برای مبادله قطارها در ایستگاه راه آهن بم را فراهم نمایند تا سرعت بازرگانی و بهره وری لکوموتیو افزایش یابد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جنوبشرق، حمید بهادری در جلسه همجواری مناطق راه آهن جنوبشرق و کرمان، گفت: باتوجه به لزوم همکاری مناطق جنوب شرق و کرمان درخصوص ایستگاه فهرج ، به همین منظور مقرر شد برای حدف توقف قطارها در ایستگاه فهرج، دو طرف زیرساخت لازم برای مبادله قطارها در ایستگاه راه آهن بم را فراهم نمایند تا سرعت بازرگانی و بهره وری لکوموتیو افزایش یابد.
وی گفت: میزان بار ایستگاه شرکت نفت و سیلوی گندم طی ۶ ماه گذشته افزایش پیدا کرده و از طرفی میزان قطارهای باری در مسیر زاهدان به بم دو برابر و گاه تا سه برابر افزایش یافته است.
مدیرکل راه آهن جنوبشرق ادامه داد: تدابیر لازم در راستای افزایش ایمنی برای سیر قطارهای باری و توقف در ایستگاههای طول مسیر اندیشیده شود.
مدیرکل راه آهن کرمان در این جلسه گفت: برای افزایش بهرهوری ماموران قطار، لکوموتیو و واگن؛ عملیات مبادله به جای ایستگاه راه آهن فهرج در ایستگاه بم انجام شود.
مجید ارجونی افزود: سیر مستقیم قطار از زاهدان به بم ضمن افزایش بهرهوری، سوانح جاده ای را نیز به دلیل انتقال بار و مسافر از جاده به ریل کاهش میدهد
وی بیان کرد: رفع گلوگاه های مختلف حمل بار و افزایش میزان تعامل همجواری میان دو منطقه برای تردد روان و ایمن قطارها می تواند سهم قابل توجهی در ارتقای شاخص های حمل بار توسط ناوگان ریلی از جمله تناژ بارگیری، تن کیلومتر، ارتقا ایمنی، افزایش بهره وری و همچنین افزایش سرعت بازرگانی را به دنبال داشته باشد.
جلسه همجواری مناطق راه آهن جنوبشرق و کرمان با حضور مهندس بهادری مدیرکل راه آهن جنوبشرق، مهندس ارجونی مدیرکل راه آهن کرمان، معاونین، روسای ادارات و پلیس مناطق در سالن جلسات راه آهن جنوبشرق برگزار شد.