درخواست افزایش نرخ بلیت قطارهای مسافری به منظور رفع ناترازی
مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم خواستار افزایش نرخ بلیت قطارهای مسافری به منظور رفع ناترازی موجود شد و تاکید کرد: ناترازی بوجود آمده، تاثیرش را بر حقوق پرسنل و سایر خدمات میگذارد که این موضوع مورد رضایت ما نیست.
ناصر غفاری، مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی مهتاب سیر جم در گفتگو با خبرنگار ریل ایران، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت قطارهای مسافری در سال جاری، اظهار کرد: با توجه به اینکه این افزایش در مرداد ماه ابلاغ شد، متاسفانه بر درآمد شرکتها، آن طور که انتظار میرفت، تاثیر نداشت.
غفاری تصریح کرد: سال گذشته، انجمن حمل و نقل ریلی مسافری و راهآهن، درخواست افزایش بیش از ۸۰ درصدی نرخ بلیت را داشتند؛ اما صرفا با افزایش ۲۹ درصدی موافقت شد.
مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم با اشاره به عقب ماندگی بیش از ۶۰ درصدی نرخ بلیت نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود لکوموتیو گرم و ابلاغ دیرهنگام این افزایش، میتوان گفت که نرخ بلیت در عمل ۲۰ درصد افزایش یافته است که با توجه به کاهش اعزام واگنها در اثر کمبود لکوموتیو، عملا این افزایش اثر خود را از دست داده است.
وی گفت: ناترازی بوجود آمده، تاثیرش را بر حقوق پرسنل و سایر خدمات میگذارد که این موضوع مورد رضایت ما نیست و لازم است تا هر چه زودتر، افزایش نرخ بلیتها به قیمت حقیقی و واقعی خود برسد.
غفاری با اشاره به تاخیر قطارهای مسافری بین راهی، تاکید کرد: چنانچه قطار بیش از ساعات تعیین شده برای هر مسیر تاخیر داشته باشد، نصف قیمت بلیت به عنوان خسارت به مسافران پرداخت میشود، ضمن اینکه پذیرایی رایگان نیز صورت خواهد پذیرفت.
مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم تصریح کرد: چنانچه عامل این تاخیر راهآهن باشد، هزینه به عهده راهآهن خواهد بودِ اما مشکل اینجاست که شرکت تمامی خسارتها را نقدی پرداخت میکند و پس از یک ماه مبلغ هزینه شده را طی تعاملی با راهآهن حساب خواهد کرد.