counter easy hit
بین‌الملل

پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی مهمترین بخش از کریدور ریلی زنگزور!

جمهوری آذربایجان از پیشرفت چشمگیر در ساخت مسیر هورادیز – آقبند به عنوان مهمترین بخش کریدور ریلی زنگزور خبر داد.

به گزارش ریل ایران به نقل از ترند؛ جمهوری آذربایجان از پیشرفت ۶۲ درصدی ساخت مسیر هورادیز – آقبند به عنوان مهمترین بخش کریدور ریلی زنگزور خبر داد.

بنا بر اعلام کارگروه حمل و نقل، ارتباطات و فناوری آذربایجان که تحت نظارت دفتر ریاست جمهوری این کشور مشغول به فعالیت است، مسیر ریلی هوادیز – آقبند به طول ۱۱۰.۴ کیلومتر بوده که در کیلومترهای ۱۰۴ و ۱۰۶ نیازمند ساخت تونل است.

به گفته جمهوری آذربایجان، تونل اول مسیر هورادیز – آقبند نخستین تونل ساخت این کشور در دوران پس از فروپاشی شوروی محسوب می شوند. همچنین، تونل دوم مسیر به طول ۱۰۷۱ متر نیز عنوان طولانی ترین تونل این کشور را به خود تخصیص داده است.

بنا بر اعلام دولت آذربایجان، تاکنون حدود ۶۵ درصد کار ساخت تونل نخست تکمیل و عملیات حفر تونل دوم نیز به طور کامل انجام شده است.

راه آهن هورادیز – آقبند مهمترین بخش کریدور زنگزور محسوب می شود. کریدور زنگزور که مورد اختلاف کشورهای منطقه به ویژه ایران و جمهوری آذربایجان است، خاک اصلی این کشور را به صورت مستقیم به منطقه نخجوان متصل ساخته و در ادامه به ترکیه وصل خواهد شد.

بیشتـر بخـوانید:

دکمه بازگشت به بالا