
مدیرعامل راه آهن گفت: در پیش فروش بلیت قطارهای های نوروزی ۳۲ میلیون تقاضا داشتیم که از این تعداد ۲.۲ میلیون نفر موفق به خرید بلیت شدند.
به گزارش ریل ایران به نقل از تسنیم؛ مدیرعامل راه آهن گفت: مشکل عدم توفیق مردم در خرید بلیت قطار، بوت ها بودند که برخی آژانس ها از آن استفاده می کردند. با اقدامات انجام شده، جلوی این کار را گرفته و با آژانسهای متخلف برخورد کردیم.
وی افزود: در پیش فروش بلیت قطارهای های نوروزی ۳۲ میلیون تقاضا داشتیم که از این تعداد ۲.۲ میلیون نفر موفق به خرید بلیت شدند.
مدیرعامل راه آهن پیش از این طی سخنانی در خصوص مداخله ربات ها در خرید بلیت قطارهای مسافری اعلام کرد: در اوایل حضورم در شرکت راه آهن این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و متوجه شدیم که عدهای شبانه با فعال کردن رباتهایی نسبت به خرید بلیت اقدام میکردند. این درحالی است که سامانه، امکان ارائه مشخصات هویتی خریدار، زمان خرید و تعداد بلیتهای فروش رفته را نمایش میدهد.
دکتر ذاکری افزود: به طور مثال شبانه در یک دقیقه ۱۰۰ بلیت از سامانه برداشت شده است و این نشان میدهد که رباتهایی فعال بوده است.
وی همچنین با اشاره به اقدامات راه آهن برای جلوگیری از مداخله ربات ها در فرآیند خرید بلیت قطارهای مسافری تصریح کرد: برای جلوگیری از فعالیت ربات ها، شرکت حمل و نقل ریلی رجا دو ماه قبل سازوکاری را فراهم کرد (من ربات نیستم) که خریدار بلیت فقط با فعال کردن آن و وارد کردن کپچا (آزمایش برای تعیین اینکه آیا کاربر انسان است یا خیر) بتواند نسبت به خرید بلیت قطار اقدام کند.