بازگشت واگنهای متوقف به چرخه سیر؛
توقف واگنهای بارگیریشده از ۱۰ روز به ۳ روز کاهش یافت

مدیرکل راهآهن شرق گفت: در ایام پایانی سال ۱۴۰۳ و با سیاست گذاریهای ابلاغی از طرف مدیرعامل راه آهن در خصوص افزایش بهرهوری از منابع موجود، تلاش شد از توان و تعداد کشش لکوموتیوها بهرهبرداری دقیقتر شده و گلوگاههای فرآیند اجرایی شناسایی شود.
به گزارش ریل ایران، علی حکامی قاسمی گفت: نتیجه نشستها و جلسات متعدد در ستاد، مناطق و همجواری و برنامهریزیهای انجامشده، آغاز یک حرکت بزرگ در راهآهن شرق برای کاهش رسوب بارهای باردار متوقف بود که میراث کندی سیر ۴ سال اخیر به شمار میرفت.
وی افزود: با اجرای این برنامه و تزریق لکوموتیو به منطقه، میزان رسوب بار در راهآهن شرق به کمتر از ۸۰۰ واگن کاهش یافت. این در حالی است که پیش از این، تعداد واگنهای بارگیریشده آماده حمل به بیش از ۲۵۰۰ دستگاه میرسید.
مدیرکل راهآهن شرق ضمن تأکید بر اهمیت سیر روان و افزایش سرعت در حمل ریلی محمولات اظهار داشت: یکی از شاخصهای مهم در این حوزه، اعزام بهموقع واگنهای بارگیریشده به مقاصد است. در گذشته، توقف این واگنها در مبادی بیش از ۱۰ روز طول میکشید، اما اکنون با مدیریت ترافیک منطقه شرق، این مدت به ۳ روز کاهش یافته است.
حکامی قاسمی خاطر نشان کرد: کاهش آمار رسوب در منطقه شرق، علیرغم همه فعالیت های جاری اعم از نگهداری خط و امور تعمیراتی در ناوگان و افزایش قطارهای ترانزیتی انجام شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه این روند، حملونقل ریلی کارآمدتر شده و رضایت مشتریان از این شیوه حملونقل افزایش یابد.