counter easy hit
شرکت راه‌آهن

همزمان با آغاز سفرهای نوروزی نظارت های چهارگانه از تمامی واحدهای راه‌آهن آغاز شد

سرپرست دفتر مدیرعامل و مدیریت عملکرد راه آهن بر لزوم ارتقا و تقویت ساختار بازرسی راه آهن تاکید کرد و گفت: لازم است با تغییر رویکرد سنتی بازرسی و بکارگیری یک نظام جامع، خلاق، هوشمندانه و مبتنی بر فناوری‌های نوین، از وقوع تخلفات پیشگیری کرد.

به گزارش ریل ایران، جلسه مشترک بازرسان ستاد و مناطق راه آهن سراسر کشور، صبح امروز به صورت برخط و با حضور آقایان غلامحسین کریمی، مشاور و سرپرست دفتر مدیرعامل و مدیریت عملکرد، داود صالحی مدیرکل دفتر مرکزی حراست در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

سرپرست دفتر مدیرعامل و مدیریت عملکرد راه آهن در این نشست با ذکر این نکته که شناسایی، حذف و اصلاح فرایندهای ناکارامد، منجر به افزایش کارایی سازمان می‌شود، افزود: کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، جلوگیری از هدررفت منابع، بهبود کارایی و اثربخشی اقدامات کارکنان، نمونه‌هایی از مصادیق اهمیت و ضرورت بازرسی و نظارت بر عملکرد مجموعه است.

وی با اعلام این خبر که برنامه‌های منظم بازرسی‌ همزمان با آغاز سفرهای نوروزی از تمامی واحدهای راه‌آهن آغاز می‌شود، گفت: این بازرسی‌ها به ۴ نوعِ موردی، تصادفی، ویژه‌ و دوره‌ای تقسیم می‌شوند که در نهایت موجب رضایتمندی مردم و مسافران می‌شود.

کریمی با بیان اینکه خروجی تمام زحمات کارکنان راه آهن، تحت عنوان مقوله «اعتماد عمومی» نمایان می شود، گفت: ارتقای سلامت اداری و اعتماد عمومی در شرکت راه‌آهن، منجر به افزایش شفافیت در عملکرد سازمان، بهبود پاسخگویی و تضمین اجرای صحیح قوانین می‌شود.

وی از رویکرد جدید مدیرعامل راه آهن مبنی بر «استقلال مسئولان بازرسی در مناطق» اشاره کرد و گفت: استقلال تیم‌های بازرسی در حوزه مسافری به ویژه در ایام پیک سفرهای نوروزی به نظارت هر چه بهتر مسائل و مشکلات جاری شرکت و ارائه خدمات مطلوب منجر خواهد شد.

کریمی تاکید کرد: شناسایی و اعمال نظارت‌های زودهنگام نقاط آسیب‌پذیری همچون حوزه‌های عملیات، قراردادهای مالی و تدارکات که احتمال وقوع تخلف در آنها زیاد است از بزرگتر شدن و پیچیدگی تخلفات جلوگیری می‌کند.

مدیر کل دفتر مدیرعامل و مدیریت عملکرد راه آهن به تغییر شاخص‌های ارزیابی حقیقی عملکرد کارکنان در دوره فعلی اشاره کرد و گفت: فرهنگ مبارزه با فساد باید در راه آهن ترویج پیدا کند و در این راستا بازرسان و کارشناسان اطلاع دهنده و دغدغه‌مند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

کریمی خواستار توجه عمیق بازرسان مجموعه به جشنواره شهید رجایی شد و گفت: فلسفه جشنواره شهید رجایی ارزیابی عملکرد مدیران کارکنان و دستگاه‌ها است که موجب انگیزه‌بخشی در بین کارکنان می‌شود و در نهایت، شاهد پویایی و بهره‌وری بیشتر در سازمان‌ خواهیم بود.

مشاور و‌ سرپرست دفتر مدیر عامل و مدیریت عملکرد همچنین از شهروندان و مسافران خواست هرگونه شکایت و پیشنهاد خود درباره خدمات شرکت راه آهن را در سامانه ۱۱۱ ارتباطات مردم و دولت و یا شماره تلفن ۵۱۴۹-۰۲۱ ثبت نمایند.

داود صالحی، مدیر کل دفتر مرکزی حراست راه آهن نیز در این جلسه، مجموعه‌های حراست و بازرسی را دو بال ارتقای یک سازمان دانست و گفت: توقعی که از مجموعه‌های حراست و بازرسی به عنوان حلقه اتصال بین کارکنان و مدیران مجموعه می‌رود آن است که ضمن اعمال نظارت و حصول اطمینان از اجرای قوانین، با در نظر گرفتن اهداف سازمان، ارتقای عملکرد شرکت نیز، دغدغه و اولویت کاری آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مانع‌زدایی کارشناسان بازرسی و ماموران نظارتی در پیشبرد امور سازمان افزود: مجموعه‌های نظارتی باید همکاری و مشارکت خود را با اجزای سازمان افزایش دهند و گوش شنوای کارکنان شرکت باشند که در اینصورت عمده مشکلات در داخل مجموعه رفع خواهد شد.

در پایان این نشست بازرسان مناطق کشور برنامه ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

بیشتـر بخـوانید:

دکمه بازگشت به بالا