
سرپرست اداره کل راهآهن جنوبشرق گفت: اتصال سیلوی ۶۶ تنی وحدت شهرستان زاهدان توسط خط فرعی به طول حدود ۸ کیلومتر در اولویت راهآهن جنوبشرق قرار دارد.
به گزارش ریل ایران، محمدمهدی زارعی، در جلسه با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بخشی از پروژه احداث خط فرعی سیلوی وحدت منشعب از ایستگاه زاهدان باری انجام شده و سرمایه گذار این پروژه باید یک تقاطع غیر همسطح اجرا کند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار برای اجرای تقاطع غیر همسطح مخالفتی ندارد، افزود: باید بروکراسی اداری برای سرمایه گذار تسهیل شود؛ مجموعه بهرهبردار برای تکمیل خط فرعی مصمم است.
وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۸۰ هزار تن گندم توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به زاهدان حمل میشود، بیان کرد: سیلوی وحدت ریل پایه طراحی شده و این مهم شرایط اتصال به راهآهن را تسهیل میکند.
سرپرست اداره کل راهآهن جنوبشرق ادامه داد: اتصال سیلوی وحدت زاهدان به شبکه ریلی توسط خطوط آنتنی موجب سوق دادن حجم قابل توجه بار ریل پسند به سمت راهآهن میشود که این مهم ضمن تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص راهآهن، موجب کاهش ترافیک، سوانح جادهای، مصرف سوخت و آلایندههای زیست محیطی میشود.
وی خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح خط فرعی سیلوی وحدت به صورت پل پیش ساخته اجرا میشود، پل پیش ساخته در بازه زمانی کوتاه، امکان اجرا دارد و زمان تکمیل پروژه را کوتاه میکند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: تکمیل پروزه احداث خط فرعی سیلوی وحدت به نفع استان است و این امکان را فراهم میکند که گندم مورد نیاز استان توسط شبکه ریلی تامین شود.
محمدرضا سرگزی افزود: اتصال کارخانههای آرد زاهدان به شبکه ریلی را امکان سنجی میکنیم، احداث خط فرعی به کارخانههای آرد، شرایط بارگیری گندم و تخلیه در محل کارخانهها را تسهیل میکند.
وی گفت: روی تکمیل شبکه ریلی سیستان و بلوچستان حساب کردیم، این مهم وضعیت حمل کالاهای اساسی استان را دگرگون خواهد کرد.