ادغام شرکت های زیرمجموعه راه آهن لتونی در پی کاهش درآمد راه آهن بالتیک

وزیر حمل و نقل لتونی از تصمیم دولت این کشور برای ادغام تمامی شرکت های زیر مجموعه راه آهن لتونی طی پنج سال خبر داد.
به گزارش ریل ایران؛ وزیر حمل و نقل لتونی از تصمیم خود برای ادغام شرکت های زیرمجموعه این شرکت در راستای کاهش هزینه ها خبر داد.
به نوشته نشریه ریلیوی ساپلای، با کاهش تقاضا برای حمل بار و مسافر در راه آهن بالتیک، وزیر حمل و نقل لتونی از تصمیم دولت برای ادغام تمامی شرکت های زیرمجموعه راه آهن با یکدیگر در راستای کاهش هزینه ها خبر داد.
به گفته وی، طی ۵ سال گذشته، بار ریلی این کشور از ۱۳۴ میلیون تن در سال به رقم فعلی ۵۲ میلیون تن رسیده که نشانگر بازار رو به افول شبکه ریلی بالتیک است. میزان بار ریلی راه آهن لتونی از سال ۲۰۱۸، به طور متوسط ۱۴.۹ درصد در سال کاهش را تجربه کرده است.
بر اساس طرح وزیر حمل و نقل لتونی، قرار است شرکت های لجستیک، بار (کارگو)، و خدمات راه آهن لتونی طی برنامه ای پنج ساله در دل مجموعه راه آهن این کشور (LDz) ادغام شوند.
میزان درآمد بخش باری راه آهن لتونی (LDz Cargo) از رقم ۱۶۰.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۸.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته و میزان بار حمل شده توسط این شرکت نیز از ۱۹.۹۷ میلیون تن به ۸.۴ میلیون تن در بازه زمانی مشابه کاهش یافته است.