آغاز عملیات بهسازی خطوط ریلی در راهآهن شمالشرق(۱)

عملیات بهسازی ۸ کلیومتر از خطوط ریلی در محدوده استحفاظی راهآهن شمالشرق(۱) آغاز شد.
به گزارش ریل ایران، فرشاد زادخور مدیرکل راهآهن شمالشرق(۱)، از آغاز عملیات بهسازی خطوط ریلی در محدوده استحفاظی این اداره کل و مشخصا بلاک زوج یاتری – دهنمک خبر داد و بیان کرد: عملیات بهسازی خطوط ریلی با استقرار اکیپ های عملیاتی وتجهیزات وماشین آلات مربوطه آغاز شده است.
وی افزود: در فاز اول، بهسازی خط زوج بلاک یاتری – دهنمک به طول ۸ کیلومتر بصورت مکانیزه و با به کارگیری نیروهای فنی و همچنین ماشین آلات مجهز همچون سرند، زیرکوب و رگلاتور در دستور کار قرار گرفته و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در حال اجراست.
زادخور، در تشریح این عملیات گفت: در ابتدا، عملیات تفکیک خاک از بالاست با سرند در محل انجام میشود و سپس آرایش بالاست با دستگاه رگلاتور انجام صورت میگیرد و پس از آن اصلاح هندسه خط با دستگاه زیرکوب انجام می شود و نهایتا کسری بالاست با انجام بالاست ریزی تکمیل می گردد.
وی ارتقاء سطح کیفی خطوط ریلی، ایمنی سیر قطارها، کاهش ارتفاع سطح و رفع آلودگی بالاست، افزایش بهرهوری و کاهش هزینههای ناشی از تعمیر و نگهداری خطوط ریلی را از مزایای این پروژه برشمرد و افزود: علیرغم تردد بیش از ۷۰ رام قطار مسافری و ۱۰ رام قطار باری درطول شبانه روز، این عملیات در خط گرم و بدون وقفه در تردد قطارها و توقف عملیات بهسازی در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در بازه زمانی پیش بینی شده آن را به سرانجام برسانیم.
گفتنی است، محدوده استحفاظی اداره کل راهآهن شمالشرق(۱)، از سوزن خروجی ایستگاه گرمسار تا سوزن ورودی ایستگاه نقاب، به طول ۵۴۰ کیلومتر و بصورت دوخطه است که ۵۸ درصد از مسیر پر تردد تهران – مشهد را در بر گرفته است.