counter easy hit
مناطق راه‌آهن

شتاب در توسعه ریلی گلستان با پیشرفت پروژه خط دوم بندرترکمن – بندرگز

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: پروژه احداث خط دوم راه‌آهن در بلاک بندرگز – بندرترکمن – سبزدشت، موجب شتاب در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی استان گلستان خواهد شد.

به گزارش ریل ایران به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، حسن زیودار ظهر امروز در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای خط دوم ریلی بندرگز به بندرترکمن و پروژه احداث پل قره‌سو اظهار داشت: این پروژه از سال ۱۳۹۴ با هدف بهسازی و افزایش سرعت سیر قطارها در این مسیر، به دلیل فرسودگی خط فعلی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در دوره‌ای به‌دلیل وجود معارضات محلی متوقف شده بود، افزود: اکنون با رفع موانع و ازسرگیری فعالیت‌ها، پروژه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده و در صورت تأمین به‌موقع اعتبارات، تا نیمه دوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ خاطرنشان کرد: این پروژه به طول ۴۵ کیلومتر از بندرگز تا سبزدشت ادامه دارد و در مسیر آن، پلی با دهنه ۴۶ متر و شمع‌هایی به طول ۲۰ متر احداث شده که از استحکام بسیار بالایی برخوردار است.

زیودار با اشاره به اینکه این پل بر روی رودخانه قره‌سو قرار دارد و به‌نام پل قره‌سو شناخته می‌شود، گفت: در صورت مساعد بودن شرایط، این پل تا یک‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بهره‌برداری از این پروژه، موجب ارتقای سطح ایمنی، افزایش سرعت سیر قطارها، کاهش هزینه‌های نگهداری، بهبود کیفیت زیرسازی و روسازی، کاهش آلودگی زیست‌محیطی و هزینه‌های حمل‌ونقل خواهد شد. همچنین زمان سفر ریلی در مسیر بندرگز به سبزدشت از حدود یک ساعت به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

زیودار در پایان یادآور شد: در کنار این پروژه، طرح‌هایی همچون احداث خط عریض و خط نرمال در ایستگاه اینچه‌برون، توسعه ایستگاه گرگان و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده از سیل نیز در دستور کار قرار گرفته است که با موافقت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مشارکت پیمانکار به پروژه اضافه شده‌اند.

بیشتـر بخـوانید:

دکمه بازگشت به بالا