counter easy hit
حمل‌ونقل ریلی

درخواست نماینده قزوین برای تسریع در راه‌اندازی متروی هشتگرد–قزوین

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با اشاره به زمان طولانی سفرهای ریلی فعلی و مصرف بالای سوخت، بر لزوم تسریع در راه‌اندازی خط متروی هشتگرد – قزوین تأکید کرد و گفت: این پروژه نه‌تنها موجب کاهش آلودگی هوا و حوادث جاده‌ای در مسیر تهران می‌شود، بلکه باعث تقویت خط آهن جنوب قزوین نیز خواهد شد.

به گزارش ریل ایران به نقل از فارس؛ فاطمه محمدبیگی پیش از ظهر امروز در جریان دیدار با مدیرعامل راه‌آهن کشور و معاونان وی، که با حضور محمد نوذری استاندار قزوین، سالار ولایتمدار نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و معاونان استاندار در محل استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تأکید بر قدمت تاریخی و موقعیت استراتژیک استان قزوین، خواستار توجه ویژه به توسعه و بهسازی زیرساخت‌های ریلی این منطقه شد.
وی در این دیدار با اشاره به اینکه قزوین با تمدن کهن و قدمت ۱۵۰۰ ساله، همواره به دلیل موقعیت استراتژیک خود محل عبور و مرور بوده است، گفت: مردمان این دیار همواره هوشمندانه از منابع موجود بهره برده‌اند و اکنون نیز انتظار می‌رود با توجه به این سابقه، زیرساخت‌های حمل‌ونقل آن به‌روز شود.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: با توجه به اهمیت قزوین به‌عنوان بندر خشک و محل استقرار گمرک، افزایش خطوط قطار و اتصال مناسب به شبکه سراسری ریلی یک ضرورت است.وی با اشاره به مشکلات عدیده خطوط ریلی استان و ابراز تأسف از فرسودگی شدید ایستگاه‌ها، به‌ویژه ایستگاه قزوین، و نبود امکانات اولیه برای تردد آسان اقشار خاص، خواستار تسریع در رفع نواقص و ارتقاء کیفیت خدمات شد.
محمدبیگی افزود: متأسفانه در ایستگاه قزوین حتی یک پل مناسب برای تردد افراد ناتوان، سالمندان، کودکان، مادران باردار و دیگر اقشار وجود ندارد. این شرایط به‌هیچ‌عنوان قابل توجیه نیست و سال گذشته نیز این موضوع را به وزیر وقت متذکر شدم و خواستار رسیدگی فوری به آن شدم.
نماینده مردم قزوین با انتقاد شدید از سیاسی‌کاری در تعیین مبدأ و مقصد مسیر ریلی قزوین – رشت، خواستار شفاف‌سازی در این زمینه شد و ادامه داد: متأسفانه به‌جای آنکه قزوین مبدأ قرار بگیرد، رشت به‌عنوان مبدأ انتخاب شده است. ما از این موضوع گلایه‌مندیم و خواستار اصلاح سریع این رویه نادرست هستیم.
وی همچنین گفت: از وضعیت نیروی انسانی در مسیر رشت – قزوین نیز گلایه‌مندیم؛ متأسفانه از نیروهای بومی استان قزوین در این مسیر استفاده نشده است. خواستار توجه بیشتر به پرسنل این خط و پایان دادن به این بی‌مهری‌ها هستیم.محمدبیگی بر ضرورت دو بانده شدن مسیر ریلی قزوین برای افزایش ظرفیت و تعداد قطارها تأکید کرد و گفت: خواستار راه‌اندازی ایستگاه راه‌آهن محمدیه هستیم. خوشبختانه شهرداران استان آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کرده‌اند و این نشان‌دهنده عزم جدی مدیران محلی برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی است.
وی با اشاره به ضرورت احداث چند ایستگاه جدید در مسیر رشت – قزوین اظهار کرد: نبود ایستگاه‌های کافی، علاوه بر ایجاد نارضایتی، سودی برای مردم منطقه نداشته است. لذا لازم است ایستگاه‌هایی در مسیر اضافه شود. متأسفانه بخش‌هایی از استان به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، در بن‌بست قرار دارند و توسعه خطوط ریلی می‌تواند راهی برای برون‌رفت از این وضعیت باشد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به زمان طولانی سفرهای ریلی فعلی و مصرف بالای سوخت، بر لزوم تسریع در راه‌اندازی خط متروی هشتگرد – قزوین تأکید کرد و گفت: این پروژه نه‌تنها موجب کاهش آلودگی هوا و حوادث جاده‌ای در مسیر تهران می‌شود، بلکه باعث تقویت خط آهن جنوب قزوین نیز خواهد شد.
محمدبیگی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری‌های شهرهای مسیر برای مشارکت در این پروژه آمادگی دارند و حتی می‌توان با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی، پروژه را پیش برد. امیدواریم با توسعه حمل‌ونقل ریلی، مردم بیش‌ازپیش به استفاده از قطار ترغیب شوند.

بیشتـر بخـوانید:

دکمه بازگشت به بالا