شـرکت‌های ریلی

مدیرعامل بن ریل: قطارهای مسافری زیان‌ده شده‌اند

مدیرعامل شرکت بن ریل از زیان‌ده بودن قطارهای مسافری با توجه افزایش هزینه‌ها خبر داد و تاکید کرد که تمامی درآمدهای این شرکت از محل فروش بلیت قطارهای مسافری تامین می‌شود.

ابراهیم نادری مدیرعامل شرکت بن ریل (راه‌آهن شرقی بنیاد) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با بیان اینکه نرخ بلیت‌ قطارهای مسافری به هیچ وجه تناسبی با هزینه‌ها ندارند، تصریح کرد: ما بارها این موضوع را هم به صورت کتبی از طرق مختلف و هم به صورت شفاهی مطرح کرده‌ایم؛ اما تاکنون تغییر موثری در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی نرخ بلیت قطارهای مسافری در سال جاری، تاکید کرد: با توجه به اینکه این افزایش از ماه سوم اجرا شد، با در نظر گرفتن هزینه‌های پرداخت شده بابت لکوموتیو، در واقع ما شاهد افزایش ۱۴ درصدی نرخ بلیت بودیم و نه ۲۹ درصد.

مدیرعامل شرکت بن ریل خاطرنشان کرد: مدیریت راه‌آهن نیز با در نظر گرفتن هزینه‌های مسافری، اعتقاد بر افزایش ۶۰ درصدی نرخ بلیت دارد؛ اما متاسفانه آنچه در هر حال حاضر شاهد آن هستیم، زیان‌ده بودن قطارهای مسافری با توجه افزایش هزینه‌ها است.

نادری در پاسخ به این سوال که «آیا از محل قطارهای باری یا هر محل درآمدی دیگر، قادر به تامین هزینه‌های قطارهای مسافربری خود هستید؟»، اظهار کرد:  مطابق بخشنامه صادره از راه‌آهن، شرکت‌های حمل و نقل مسافری مجوز داشتن قطارهای باری را ندارند، ضمن اینکه تمامی درآمدهای این شرکت از محل فروش بلیت قطارهای مسافری تامین می‌شود.

گفتنی است؛ شرکت قطارهای شرقی بنیاد که به  بن ریل  شناخته می‌شود ، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های قطاری کشور است که در سال ۱۳۷۱تاسیس و به بهره برداری رسید.

این شرکت مجموعا دارای ۱۳۱ واگن مسافری ملکی و ۲۴ واگن مسافری اجاره‌ای است که تحت عناوینی مانند قطار غزال بن ریل، قطار سروش بن ریل، قطار پرستو راه‌آهن شرقی بنیاد، قطار پارسی و قطار سفیر و قطار پنج ستاره ایران به ارائه خدمات مسافری در شبکه حمل و نقل ریلی می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا