counter easy hit
شـرکت‌های ریلی

تأکیدمعاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن بر حمایت مالی از توان داخلی و بخش خصوصی

معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با تأکید بر ضرورت بازسازی لکوموتیوهای از کار افتاده، تخصیص فوری منابع مالی را راهکاری کلیدی برای افزایش ظرفیت حمل بار دانست.

به گزارش ریل ایران، نورالله بیرانوند، معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن، روز پنج‌شنبه ۱۰ مهرماه در نشست مشترک با محمد متقی‌پور، مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشش، ضمن بررسی عملکرد این شرکت، بر ضرورت بهره‌برداری بهینه و فعال از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور تأکید کرد.

بیرانوند، همچنین در خصوص تعمیر و بازسازی لکوموتیوهای از کار افتاده گفت: باید منابع مالی لازم را جهت بازسازی لکوموتیو خارج از سرویس در اولویت قرار دهیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم از ظرفیت کامل این لکوموتیوها برای افزایش حمل بار بهره ببریم.

محمد متقی‌پور، مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشش، همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد شش‌ماهه این مجموعه، اعلام کرد که از مجموع ۲۱ دستگاه لکوموتیو تحت مالکیت شرکت، در حال حاضر ۱۷ دستگاه فعال و در چرخه سیر قرار دارند.

متقی‌پور تصریح کرد: ۴ دستگاه لکوموتیو باقی‌مانده نیازمند بازسازی کامل هستند و برنامه‌ریزی‌های لازم برای شروع این فرآیند انجام شده است.

وی گفت: تمام مراحل بازسازی، تنها با اتکا به توان و تخصص نیروها و کارشناسان داخلی مجموعه راه‌آهن کشش صورت خواهد گرفت. وی با تشریح توان عملیاتی لکوموتیوهای شرکت، تصریح کرد: هر لکوموتیو ما به طور متوسط روزانه ۳۵۰ کیلومتر پیمایش می‌کند و قادر به جابجایی ۱۶۰۰ تن بار در هر سرویس است.

مدیرعامل راه‌آهن کشش در پایان گفت: تکمیل بازسازی و ورود این ۴ دستگاه به چرخه، امکان تسریع و تسهیل چشمگیری در سرعت و میزان حمل بار در اداره کل راه‌آهن هرمزگان فراهم خواهد شد.

نمایش بیشتر

اخبار مشابه:

دکمه بازگشت به بالا