معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:
پروژه راهآهن گلگهر – شیراز نقش کلیدی در اتصال شبکه ریلی جنوب کشور دارد
معاون وزیر راه و شهرسازی، با اعلام بررسی آخرین وضعیت اجرایی قطعه سوم پروژه راهآهن گلگهر – شیراز، گفت: این مسیر ۳۴۵ کیلومتری نقش مهمی در اتصال شبکه ریلی استانهای کرمان و فارس و بهبود جابهجایی بار و مسافر خواهد داشت.
به گزارش ریل ایران به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند، در جریان بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از آخرین وضعیت اجرایی پروژه راهآهن گلگهر – شیراز در شهرستان فسا، با اشاره به جایگاه راهآهن گلگهر – شیراز به عنوان یکی از پروژههای بزرگ ملی در جنوب کشور اظهارکرد: این خط، از ایستگاه گلگهر سیرجان در محور دوخطه بافق – بندرعباس آغاز شده و با عبور از مناطق قطرویه، نیریز، استهبان، فسا و سروستان به ایستگاه گشنکان در مسیر راهآهن شیراز – بوشهر – عسلویه متصل میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، با بیان جزییات فنی پروژه خاطرنشان کرد: از مجموع مسیر یادشده، حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان کرمان و ۳۱۵ کیلومتر در استان فارس قرار دارد و طرح بهصورت تکخطه در چهار قطعه مطالعاتی طراحی شده است.
اتصال داراب به شبکه ریلی و توسعه منطقهای
بازوند در ادامه از برنامهریزی برای توسعه زیرساختهای ریلی استان فارس خبر داد و گفت: اتصال آنتنی داراب به خط در دست احداث گلگهر – نیریز – شیراز به عنوان گزینه بهینه برگزیده شده است.
وی افزود: این مسیر به طول ۱۲۶ کیلومتر در سه قطعه طراحی شده و از ایستگاه خرمنکوه آغاز میشود تا شهرستانهای داراب، فسا و زریندشت را تحت پوشش قرار دهد.
وی تاکید کرد: اجرای این پروژه علاوه بر تقویت سهم حملونقل ریلی در جابجایی مواد معدنی جنوب کشور، به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن منطقهای نیز منجر خواهد شد.