عملکرد کند آلمان در توسعه ریل / دولتمردان نگران فرصت سوزیها هستند
تصمیم دولت آلمان برای تغییر حملونقل بار را از جاده به ریلی با مخالفت برخی از بخشهای اقتصادی این کشور روبرو شد چرا که این گروه معتقدند گسترش شبکه ریلی پیشرفت چندانی ندارد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، بر این اساس دولت آلمان برای افزایش حمل بار میخواهد یکچهارم از این افزایش حجم را به راهآهن منتقل کند اما انجمن صنعت BDI با انتقاد از این تصمیم چنین هدفی را واهی عنوان کرده و تأکید دارد توسعه زیرساختهای ریلی در این کشور بسیار کند اتفاق میافتد.
زیگفرید روسورم، رئیس فدراسیون صنایع آلمان (BDI) در این باره گفت: “زیرساخت های راهآهن در اروپا در حال توسعه است، اما در آلمان ما بسیار کند هستیم.”
وی افزود : در حال حاضر، شبکه راهآهن آلمان به طور قطع ظرفیت بسیار کمی دارد. زیرساخت بیش از حد بارگذاری شده و نیاز است تا خطوط و زیرساختهای ریلی به روز رسانی شوند که تصویب و ساخت و ساز در این حوزه بیش از حد طول میکشد.
روسورم با اشاره به اینکه وقتی در مورد خطوط یا مسیرهای اضافی در خطوط موجود صحبت میکنیم، از ایده اولیه تا اولین قطار چندین دهه طول میکشد، اظهار داشت : بازسازی گسترده آتی راهروهای ریلی اهمیت ویژهای دارد اما این مهم باید به طور کارآمد و مؤثر انجام شود.
رئیس فدراسیون صنایع آلمان (BDI) همچنین از کاهش دقت در حمل و نقل بار در این کشور انتقاد کرد و اظهار داشت : شرکتها باید برای زمانهای انتظار و بافرهای خاص هنگام خرید قطعات یا پیشتولید برنامهریزی کنند. اما مسلماً یک کشور اقتصادی پیشرو مانند آلمان نمیتواند انتظار داشته باشد که عدم وقتشناسی به یک امر عادی تبدیل شود.».