۵۰۰۰ تن ریل برای راهآهن اردبیل تأمین میشود
استاندار اردبیل گفت: با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی تا هفتههای آینده ۵ هزار تن ریل مورد نیاز راه آهن اردبیل – میانه تأمین میشود.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت راه آهن اردبیل – میانه با حضور وزیر راه و شهرسازی در اردبیل، اظهار کرد: راه آهن اردبیل – میانه یکی از پروژههای سخت و صعبالعبور ریلی کشور است که نقاط گلوگاهی آن در این ۲ سال رفع و نسبت به تکمیل پروژه در این مسیر اقدام شده است.
وی تصریح کرد: در ۴۲ کیلومتر مسیر باقیمانده کار با تلاش پیمانکاران در حال انجام است و امیدواریم ۵۰۰ متر لاینینگ، ۳۳۰ متر عرشه و گالری و سایر ابنیههای مورد نیاز در ماه جاری و اوایل ماه آینده به سرانجام رسیده و شاهد بهرهبرداری از این پروژه تا پایان امسال با حضور رییس جمهور باشیم.
استاندار اردبیل نیاز این پروژه را به سه هزار و ۲۰۰ تن میلگرد و ۱۷ هزار تن سیمان یادآور شد و گفت: پنج هزار تن ریل نیز قرار شد از محل تولید کارخانههای داخلی تأمین شده و منابع مورد نیاز از طریق وزارت راه و شهرسازی پرداخت شود.
عاملی پیگیری مدام رییس جمهور را از پروژه راه آهن اردبیل – میانه یادآور شد و افزود: مطالبه به حق مردم بعد از ۲۰ سال در این دولت به سرانجام خواهد رسید و مردم این استان تا پایان امسال سوت قطار را خواهند شنید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید مصالح مورد نیاز است و در کنار آن مطالبات پیمانکاران نیز باید پرداخت شود.
عاملی از تزریق ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نقد و اسناد خزانه به پروژه راه آهن اردبیل – میانه خبر داد و اضافه کرد: با تاکید رییس جمهور قرار شد این منابع در کوتاهترین زمان تزریق و منابع جدید نیز به سرعت تأمین شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی شده کار در مسیر باقیمانده در حال انجام است و تلاش پیمانکاران بر این است تا به دور از مطالبات به روند کار سرعت مضاعف داده تا راه آهن اردبیل – میانه در کوتاهترین زمان افتتاح شود.
در این جلسه مشاور پروژه راه آهن اردبیل – میانه نیز به این محور ۱۷۵ کیلومتر سخت و صعبالعبور از ایستگاه راه آهن اردبیل به سمت زاویه میانه اشاره کرد و ادامه داد: تنها ۴۳ کیلومتر از این مسیر باقی مانده که در چهار قطعه و با پیشرفت ۹۴ درصد در حال اتمام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ۴۰ درصد این مسیر در دشت و مابقی در تپههای ماهوری قرار دارد و ۲۴ کیلومتر مسیر تونل، هفت کیلومتر مسیر گالری و پنج کیلومتر پل خاص در این محور پیشبینی شده است.
شمسآبادی خاطرنشان کرد: ایستگاههای احداثی در این مسیر نیز با پیشرفت ۹۸ درصد مراحل پایانی را سپری میکند و انتظار میرود با حجم عملیات خاکی ۳۶ میلیون متر مکعب و بتنریزی یک میلیون و ۱۵۸ هزار متر مکعب هر چه سریعتر این راه آهن عظیم به سرانجام رسیده و استان اردبیل به شبکه سراسری متصل شود.