افزایش سرعت بازرگانی هدف مهم راهآهن/اولویت اصلی ما حمایت تمام قد از بخش خصوصی است
مدیرعامل راه آهن گفت:هدف اصلی و مشخص ما افزایش سرعت بازرگانی است.
مدیرعامل راه آهن در نشست صمیمانه با مالکان واگن باری بخش خصوصی گفت: بارهای مسیر ریلی بیشتر اوقات در عرض سه روز از شمال شرق کشور به بندر می رسد اما پنجاه روز معطل تخلیه و ترخیص می و این موضوع به شدت بر کاهش سرعت بازرگانی تاثیر می گذارد.
سید میعاد صالحی گفت: اصلاحات انجام شده تا کنون ، هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است. گاهی عده ای از واگن باری به عنوان انبار استفاده می کنند تا دموراژ کشتی ( کرایه معطلی، خسارت بیکارماندگی) ندهند.
مدیرعامل راه آهن: بهره وری مدیران مناطق انگیزه ای برای حمل واگن خالی ایجاد نمی کند و متاسفانه بیشتر ه افزایش بارگیری توجه شده نه افزایش سرعت حمل بار
مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: برخی از مشکلات شرکت های حمل و نقل ریلی ریشه های سی تا پنجاه ساله دارند که حل همگی به طور همزمان ممکن نیست اما باید مبتنی بر انضباط برای حل تک تک آن ها برنامه ریزی کرد.
سید میعاد صالحی تاکید کرد: اولویت اصلی ما حمایت تمام قد از بخش خصوصی سالم و منضبط است.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به واگذاری مالکیت کلیه واگن های باری به بخش خصوصی گفت: تعمیرات و نگهداری واگن های باری بخش خصوصی نیز باید به عهده خودشان باشد چون مشی راه آهن خروج از تصدی گری و تسهیل فضا از یک سو و نظارت از سوی دیگر است.