رشد ۸۰ درصدی بهسازی و بازسازی خطوط ریلی در دولت سیزدهم
مدیرکل خط و سازه های فنی شرکت راه آهن گفت: با بسیج منابع، تجهیزات و تکیه بر توان همکاران پرتلاش شرکت در مناطق و ستاد، از شروع دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر خطوط ریلی بهسازی و بازسازی شد.
روح اله تقی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز افزود: مجموعه خطوط اصلی و فرعی راه آهن ۱۵ هزار کیلومتر بوده و نگهداری و حفظ و ارتقای آماده بکاری خطوط راه آهن، امری شبانه روزی و بدون وقفه است که بسته به شرایط فنی، شامل نگهداری جاری، بهسازی، بازسازی و نوسازی خطوط است.
وی ادامه داد: این فرآیند بسته به ترافیک، عمر و … می بایست در زمان مشخص انجام شود و اگر هر کدام در زمان مناسب انجام نشود منجر به افزایش هزینههای نگهداری و کاهش کیفیت خطوط میشود.
تقی زاده گفت: متاسفانه در دو دهه گذشته منابع کافی برای این انجام عملیات بهسازی و بازسازی خطوط، تامین نشده و هر ساله بر تکالیف انباشته این حوزه اضافه شده است و علی رغم رشد خوب عملیات در سال های اخیر، تا جبران تکالیف انباشته سنوات گذشته، فاصله زیادی است و درصورت واگذاری منابع مورد نیاز، توان جبران بخش زیادی از این تکالیف وجود دارد.
وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت موضوع، انجام بهسازی و بازسازی در دستور کار جدی قرار گرفته و با برنامه ریزی و بسیج منابع و امکانات و تکیه بر توان همکاران شرکت راه آهن، از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر خطوط ریلی بهسازی و بازسازی شد که نسبت به دوره قبل از آن رشد ۸۰ درصدی دارد.
مدیرکل خط و سازه های فنی شرکت راه آهن گفت: در حال حاضر علاوه بر کارگاه های نگهداری خط، بیش از ۱۰ کارگاه فعال بازسازی و بهسازی و یا جوش طویل خطوط، در سطح شبکه ریلی داریم که از زحمات همه عزیزان فعال در این عرصه از جمله کارگران و تکنیسین های زحمت کش، متخصصین حوزه ماشین آلات و تمامی همکارن در مناطق و ستاد تشکر می کنم.