[تماشا کنید] قرارداد تعمیر و نگهداری لکوموتیوها تعیین تکلیف شد
مدیرکل نیروی کشش شرکت راه آهن گفت: پس از بازگشایی پاکتها و جلسات کمیته فنی بازرگانی، شرکت پویش پژوهان به عنوان برنده مناقصه قرارداد تعمیر و نگهداری لکوموتیوها معرفی شد.
هادی یارجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، درباره قرارداد تعمیر و نگهداری لکوموتیوها گفت: از سال ۹۶ شرکت راه آهن بر مبنای مجوز ترک تشریفات که از دولت قبل گرفته بود، قرارداد تعمیر و نگهداری لکوموتیوها را به شرکت مپنا واگذار کرد و مدت قرارداد تا آخر سال ۱۴۰۱ بود.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ مناقصه برگزار شد و با توجه به اینکه پروژه لکوموتیو مسافری زیمنس یکی از بزرگترین و مهمترین پروژهها است؛ قرار بر این شد هر شرکتی در مناقصه شرکت کند گرید ۲ نظام فنی مهندسی را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران بر اساس سامانه نظام فنی و اجرایی نیروی کشش و شاخصهای مشخص رتبه بندی پیمانکاران، از قبیل سوابق قبلی چه به لحاظ فنی و تخصصی، نیروی کار، ظرفیت مالی و … رتبه بندی شدهاند.
یارجی افزود: ۳ شرکتی که توانسته بودند گرید ۲ را اخذ و در مناقصه شرکت کنند شرکت های مپنا، پویش پژوهان و تام لکوموتیو بودند که پس از بازگشایی پاکتها و جلسات کمیته فنی بازرگانی، شرکت پویش پژوهان به عنوان برنده مناقصه، معرفی و از اول مهر ماه کار نقل و انتقال انجام شد.
مدیرکل نیروی کشش تصریح کرد: تعداد لکوموتیو گرمی که مپنا در آن زمان در اختیار داشت بالغ بر ۱۰۰ لکوموتیو بود که به شرکت پویش پژوهان تحویل شد و در این هفت ماه توانستیم این پروژه را به حد قابل قبولی از پایداری برسانیم و امیدواریم با اقداماتی که در دست داریم، باقی تعهدات شرکت مپنا بابت گرم کردن لکوموتیوهای متوقف را پیگیری کنیم و شرکت مپنا هم به تعهدات قبلی خود عمل کند و این لکوموتیوها به سیر اضافه شود تا بتوانیم مجموع لکوموتیو در گردش را به ۱۵۰ برسانیم.