مدیرکل روابط عمومی راه آهن در پاسخ به مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان:چون استاندارد فنی نداشتید از مکاتبه با راه آهن برای اخذ مجوز سر باز زدید
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، مدیرکل روابط عمومی راه آهن در گفتگو با «نود اقتصادی» با اشاره به اظهارات غیر کارشناسانه مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان درباره جایگاه مدیرعامل راه آهن گفت: اینکه آقای رضایی مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان در اظهار نظری غیرکارشناسانه جایگاه فعلی آقای صالحی را “اشتباه” توصیف می کند نشان از استیصال ایشان است.
مختاری گفت: اشخاصی که از استدلال و منطق تهی هستند به این گونه اظهار نظرهای غیر واقعی و توهین آمیز و فرا فکنی روی می آورند که نه منطق خاصی دارد و نه در جایگاه شخص اظهار نظرکننده است.
مدیرکل روابط عمومی راه آهن تاکید کرد: این اظهار نظر آقای رضایی در شرایطی مطرح شده که آقای سید میعاد صالحی مدیر عامل راهآهن، فارغالتحصیل در رشته مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف بوده و علاوه بر ارائه مقالات متعدد در حوزه ریلی، سالها قبل از اینکه به عنوان مدیرعامل راه آهن منصوب شود تِز دکتری خود را در حوزه ریلی ارائه داده است.
مختاری گفت: این در حالی است که آقای رضایی زمانی که به عنوان مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان منصوب شد خودش اذعان کرد که “من هیچ سابقه ریلی ندارم” و حتی خودش را منتسب به یک نهاد امنیتی معرفی کرد که بعدها همان نهاد امنیتی چنین نسبتی را از اساس تکذیب کرد.
مدیرکل روابط عمومی راه آهن همچنین درباره ادعای کذبی که این کنسرسیوم مبنی بر انجام مکاتبات و هماهنگیهای لازم با راهآهن به جهت حمل بار از افغانستان به مقصد ترکیه داشته، افزود: کنسرسیوم با راهآهن بهعنوان دستگاه متولی حوزه ریلی، مکاتبه مستقیم نکرده است چرا که میدانستند شرایط فنی و استانداردهای لازم را برای اخذ مجوز از راهآهن ندارند.
مختاری تاکید کرد: حتی در جریان بازدید معاونت فنی راهآهن از خط ریلی مورد بحث، مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان عیوب اعلام شده را ظرف یک الی دو ماه بر طرف کنند و این در حالی است که با گذشت چندین ماه از موعد معین شده، به دلیل عدم تخصص لازم و عدم بهرهمندی از ماشین آلات و تجهیزات ریلی مورد نیاز، نتوانستند کاری از پیش ببرند.
مدیرکل روابط عمومی راه آهن در پاسخ به کنایه رضایی به مدیرعامل راهآهن در خصوص موضوع محور ریلی شلمچه-بصره گفت: همین قضاوتی که از روی غرض ورزی و به اشتباه از پیشرفت پروژه خط ریلی مذکور طرح شده، نشاندهنده این است که آقای رضایی کاملا به حوزه ریلی، فردی بی اطلاع است. اگر ایشان فقط یکبار در طول این ۳ سال، پروژه شلمچه-بصره را از نزدیک دیده بودند، که البته مطمئن هستم این اتفاق رخ نداده، حتما نظر دیگری میداشتند.
مختاری گفت: سالهای زیادی پروژه احداث خط ریلی شلمچه به بصره متوقف بوده، در حالی که در بازه یک الی دو سال اخیر اقداماتی چه در مرز شلمچه و چه در داخل بصره و جزیره سندباد و نیز بر روی رودخانه شط العرب برای احداث پل آسانسوری یا بازشو، انجام شده است. همچنین عملیاتهای مهندسی مانند زیرسازیها، مینروبیهایی که صورت گرفته و ریلگذاریهایی که در خاک ایران و اکنون در خاک عراق انجام شده، همه مبین این است که پروژه احداث خط ریلی شلمچه به بصره در قسمتهای مختلف خود دارای پیشرفتهایی اساسی است.