[تماشا کنید] تعامل سازنده راه آهن با مالکان لکوموتیو / تعرفه خدمات لکوموتیو در دولت سیزدهم افزایش یافت
مدیرکل نیروی کشش راهآهن گفت: از زمان آغاز دولت سیزدهم و حضور دکتر صالحی مدیرعامل راهآهن، تاکنون ۲ بار تعرفه خدمات لکوموتیو افزایش داشته است.
هادی یارجی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، گفت: موضوع تعیین تعرفه خدمات لکوموتیو، موضوعی است که به اوایل سال ۱۴۰۰ برمیگردد. آن زمان به نتیجه نرسیده بودند و مالکین محترم این موضوع را از مسیر شورای رقابت پیگیری کرده بودند.وی افزود:
در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ آیین نامه ای ابلاغ شد و همان سال اول که آیین نامه در دولت گذشته ابلاغ شده بود، آن کارگروه، تعرفه را بدون حضور نماینده راه آهن، به راه آهن ابلاغ کرده بود.
یارجی در ادامه گفت: ما بعد از حضور در راهآهن، با آیین نامه و سابقهای مواجه شدیم که باید آن را اجرا میکردیم. به همین خاطر مالکین لکوموتیو را صدا کردیم و در جلسه با آنها بر اساس همان فرمول ها برای سال ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به نتیجه رسیدیم و مالکین لکوموتیو نیز اعلام کردند که حاضریم با این تعرفه، با راهآهن کار کنیم.
وی با اشاره به جهش ارزی در اواخر سال ۱۴۰۱ یادآور شد: با شروع سال ۱۴۰۲ با مجوزی که گرفتیم توانستیم ۲۵ درصد تعرفه را نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش دهیم که با توجه به جهش نرخ ارز، می دانستیم که این عدد، پوشش دهنده هزینه تمام شده مالکین محترم نیست.
مدیرکل نیروی کشش راهآهن خاطرنشان کرد: از مهرماه سال ۱۴۰۲، مدیرعامل راهآهن، جلسات متعددی با مالکین لکوموتیو برگزار کرد و ارتباط خوبی شکل گرفت. دغدغههای آنان، مدلهای مختلف تعیین تعرفه و تکلیفی که مدیرعامل راهآهن داشتند شناسایی شد و در نهایت، پیشنهادات جمع آوری و در هیئت مدیره راه آهن، ارائه شد.
یارجی گت: ۲۵ بهمن ماه سال گذشته توانستیم به جمعبندی با مالکین لکوموتیو برسیم و ۲۰ درصد افزایش تعرفه را در بخش لکوموتیو، واگن و زیرساخت اعمال کنیم و پس از آن نیز مالکین لکوموتیو، رضایت خود را از این موضوع اعلام کردند.
وی خاطرنشان کرد: تمام اجزای صنعت ریلی از این موضوع خوشحال هستند و اینکه دکتر نورانی در مصاحبه خود گفتند عدالت رعایت نشده است، من متوجه نشدم چه کسی ناراضی است و چه کسی عدالت را رعایت نکرده است.