شـرکت‌های ریلی

در این دوره بهتر می‌توان با مدیریت راه‌آهن تعامل کرد / نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ادعای فولادی ها بود

نماینده مالکان لکوموتیو و دبیر کارگروه لکوموتیو انجمن صنفی حمل و نقل ریلی ضمن قدردانی از عملکرد مدیرعامل راه‌آهن در تغییر نرخ تعرفه لکوموتیوها، تاکید کرد: بخش خصوصی انگیزه‌ای به غیر از کار اقتصادی ندارد و به هیچ عنوان به دنبال کار سیاسی و حتی فرهنگی نیست.

بهیار صنوبری، مدیرعامل شرکت نیروی کشش ریلی پرس و نماینده مالکان لکوموتیو و دبیر کارگروه لکوموتیو انجمن صنفی حمل و نقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ریلی نیوز، با اشاره به نامه صادره جمعی از مالکان لکوموتیو به مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی در جهت تقدیر از عملکرد سید میعاد صالحی، معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن، اظهار کرد: دلیل صدور این نامه، نتیجه اتفاقاتی است که در گذشته رخ داده تا در نهایت به صدور آن منجر شده است.

مدیرعامل شرکت نیروی کشش ریلی پرس با بیان اینکه شرکت‌های ریلی، بنگاه اقتصادی هستند و علت سرمایه‌گذاری آن‌ها در صنعت حمل و نقل ریلی با توجه به بسته‌های تشویقی راه‌آهن در گذشته صورت پذیرفته است، تاکید کرد: بخش خصوصی انگیزه‌ای به غیر از کار اقتصادی ندارد و به هیچ عنوان به دنبال کار سیاسی و حتی فرهنگی نیست.

وی ضمن انتقاد از ورود شورای رقابت به موضوع نرخ گذاری تعرفه‌های حمل و نقل ریلی، خاطرنشان کرد: از ابتدا، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مسئول تعیین نرخ بود و همواره این نرخ، در تعامل بین بخش خصوصی و راه‌آهن تعیین و ابلاغ می‌شد.

صنوبری تصریح کرد: متاسفانه در مقطعی از زمان تصمیم گرفته شد شورای رقابت به این دلیل که این بازار انحصاری است، به فرآیند نرخ گذاری ورود کند و در آن دخالت داشته باشد.

مدیرعامل نیروی کشش ریلی پرس اظهار کرد: تصمیماتی که متعاقب آن گرفته شد، اغلب یا با دخالت مدیران عامل اسبق راه‌آهن یا تصمیمات مراجع دیگر بود.

وی با اشاره به تمایل مالکان بخش خصوصی به تعامل و همکاری با راه‌آهن، عنوان کرد: ما مالکان لکوموتیو بخش خصوصی دیده‌ایم که در این دوره بهتر می‌توان با مدیریت راه‌آهن تعامل کرد؛ به طوری‌که هم می‌توان حرف‌ها را زد و هم‌اینکه ایشان به دقت به دغدغه‌های ما گوش می‌سپارند و خوشبختانه در تصمیم‌گیری قاطع هستند و بعد از اتخاذ تصمیم به آن عمل می‌کنند.

صنوبری تاکید کرد: نامه‌های صادر شده برای وزیر راه و شهرسازی در جهت تقدیر از عملکرد مدیرعامل وقت راه‌آهن نیز در نتیجه همین روند بوده است و اتفاق عجیبی نیست و اتفاقا مانورهایی که صاحبان بار انجام می‌دهند برای ما تعجب انگیز است؛ چون خود این شرکت‌ها از جمله شرکت‌های فولادی، طی این سال‌ها خود اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه لکوموتیو کرده‌اند و به خوبی مشاهده می‌کنند که لکوموتیوها چه هزینه‌هایی دارند و چقدر سودشان پائین است.

صنوبری خاطرنشان کرد: نامه‌ای که اخیرا شرکت‌های فولادی صادر کردند باعث تعجب ما شد و به همین دلیل ما هم تصمیم جمعی گرفتیم که در پاسخ به نامه آن‌ها، نامه‌ای در حمایت از اتفاقاتی که افتاده بود برای وزیر محترم راه و شهرسازی ارسال کنیم.

وی تاکید کرد: متن نامه کاملا واضح است و طی این نامه، ما به عنوان بنگاه اقتصادی حمایت خود را از مدیرعامل و مجموعه مدیریت کنونی راه‌‌آهن اعلام کردیم، ضمن اینکه تلاش کردیم تا در نامه، هم حمایت داشته باشیم و هم اعتراضی به صحبت‌های که دوستان فولادی ما داشتند، انجام دهیم

دکمه بازگشت به بالا