شـرکت‌های ریلی

[تماشا کنید] نگاه سیاسی به نرخ تعرفه لکوموتیو در ادوار گذشته/صاحبان بار هزینه حمل‌ونقل ریلی را از ۱۵ درصد به یک درصد کاهش دادند

نماینده مالکان لکوموتیو و دبیر کارگروه لکوموتیو انجمن صنفی حمل و نقل ریلی با بیان اینکه در گذشته به نرخ لکوموتیو از جنبه سیاسی نگاه شده است، تصریح کرد: نگاه سیاسی به موضوع نرخ تعرفه لکوموتیو باعث شد تا مدیران اسبق با فرافکنی یا آن را به شورای رقابت یا به وزارت راه و شهرسازی یا جای دیگر ارسال کنند.

بهیار صنوبری، مدیرعامل نیروی کشش ریلی پرس و نماینده مالکان لکوموتیو و دبیر کارگروه لکوموتیو انجمن صنفی حمل و نقل ریلیدر گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با انتقاد از عملکرد مدیران عامل سابق راه‌آهن در رسیدگی به مشکلات مالکان لکوموتیو، گفت: متاسفانه مدیران عامل سابق راه‌آهن به موضوعات لکوموتیو نگاه اقتصادی نداشتند.

مدیرعامل نیروی کشش ریلی پرس اظهار کرد: هر چند زنده ماندن بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری لکوموتیو و ادامه دادن این مسیر کاملا به نرخ تعرفه بستگی دارد؛ اما در گذشته، به نرخ تعرفه لکوموتیو از جنبه سیاسی نگاه شده است.

وی تصریح کرد: مدیران عامل اسبق راه‌آهن به موضوع نرخ تعرفه لکوموتیو بیشتر به دید سیاسی نگاه می‌کردند و عملا این موضوع باعث می‌شد تا موضوعات اقتصادی کنار گذاشته شده و به آن توجه لازم انجام نشود.

صنوبری تاکید کرد: نگاه سیاسی به موضوع نرخ تعرفه لکوموتیو باعث شد تا مدیران اسبق با فرافکنی یا آن را به شورای رقابت یا به وزارت راه و شهرسازی یا جای دیگر ارسال کنند تا بدین گونه از تعیین نرخ عادلانه تعرفه شانه خالی نمایند.

مدیرعامل نیروی کشش ریلی پرس خاطرنشان کرد: به همین جهت است که امروزه شاهد این هستیم که در حالی، صاحبان بار و کالا نرخ‌های‌شان را مرتب افزایش می‌دهند؛ اما نرخ لکوموتیو و نرخ حمل و نقل راه‌آهن به طور سالانه تعیین می‌شود که این موضوع عین ظلم مضاعف است.

وی با بیان اینکه مالکان لکوموتیو خواهان تعیین نرخ تعرفه متناسب با هر فصل و به طور ۳ یا ۴ ماهه هستند، عنوان کرد: خوشبختانه مدیرعامل راه‌آهن نیز به همین نتیجه رسید و در سال گذشته این اتفاق افتاد و هم سهم راه‌آهن و هم سهم لکوموتیو افزایش پیدا کرد.

صنوبری تصریح کرد: به این ترتیب صاحبان بار نیز هزینه‌های حمل و نقل ریلی را در قیمت تمام شده‌شان خواهند دید و آن را لحاظ خواهند کرد. اکنون عددی که این شرکت‌ها از مجموع درآمد خود بابت هزینه حمل و نقل ریلی پرداخت می‌کنند، از ۱۵ درصد سال‌های گذشته، به ۷ و بعد ۶ و بعد به ۳ و در حال حاضر به یک درصد رسیده است.

به گفته مدیرعامل نیروی کشش ریلی پرس، سرکوب نرخ تعرفه لکوموتیو به قیمت از بین رفتن این صنعت تمام می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا