ترمزدار شدن همه واگنها، انقلاب بزرگی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود
محمدحسن اسماعیلی رئیس کمیسیون عالی سوانح در مراسم تقدیر از برترینهای حوزه ایمنی ریلی با بیان اینکه خوشبختانه دیگر هیچ واگنی بدون ترمز حرکت نمیکند، گفت: نداشتن حتی یک واگن شیر بسته (بدون ترمز) انقلاب بزرگی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود.
اسماعیلی با بیان اینکه کاهش سوانح ریلی خبر بسیار خوبی است، تاکید کرد: تمام سوانح حتی جزییترین سانحه اهمیت دارد و باید بررسی شود.
رئیس کمیسیون عالی سوانح خاطرنشان کرد: ساماندهی پرداختهای کیلومتراژی، اعزام قطارها به صورت کامل، از جمله اقداماتی بود که در نهایت کاهش سوانح را در سال ۱۴۰۲ به دنبال داشت.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: نصب دوربینهای واگنها اقدام مناسب دیگری بود که هزینه آن در برابر حوادث بسیار ناچیز است.
محمدحسن اسماعیلی با تاکید بر لزوم تکمیل کارنامه ایمنی در همه بخشها، هشدار داد: هرچه حوادث را جزئی و بیاهمیت تلقی کنیم، به حادثهای بزرگتر تبدیل میشود و از این رو باید برای همه حوادث و اتفاقات اهمیت قائل شد.