توسعه خطوط ریلی پرسرعت از فرانسه به ایتالیا
انجمن ملی راهآهن فرانسه (SNCF) اعلام کردهاست که قصد دارد از سال ۲۰۲۶ قطارهای پرسرعت را در دو مسیر در ایتالیا با دسترسی رایگان به زیرساخت ها آغاز کند.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نفل از زدمیرا، برای این منظور انجمن ملی راهآهن فرانسه (SNCF) از ۱۵ قطار برقی چهار سیستمی TGV M استفاده خواهدکرد.
قرار است این قطارها در مسیرهای تورین – میلان – بولونیا – فلورانس – رم – ناپل و تورین – میلان – برشا – ورونا – پادوآ – ونیز انجام شود.
تخمینزده شده در مسیرهای پرسرعت شبکه راهآهن ایتالیا، سالانه ۵۰ میلیون نفر در سال جابجا میشوند.انجمن ملی راهآهن فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۱۵ درصد از این بازار را اشغال کند.
در همان زمان، این شرکت فرانسوی باید با دو اپراتور مسافربری ایتالیایی ترن ایتالیا در بخش دولتی و NTV در بخش خصوصی رقابت کند.
پیش از این، قطارهای انجمن ملی راهآهن فرانسه (SNCF) در مسیر مرزی پاریس- تورین- میلان فعالیت میکردند، اما در اوت ۲۰۲۳ به دلیل رانش زمین در شهر لاپرای فرانسه، خدمات رسانی در این قطارها متوقف شد.
در سال ۲۰۲۱، انجمن ملی راهآهن فرانسه (SNCF) وارد بازار حمل و نقل سریع اسپانیا شده است.آزمایش صدور گواهینامه اولین قطار سریع السیر TGV M، که آلستوم در حال ساخت آن برای SNCF است، قرار است در اواسط سال ۲۰۲۴ تکمیل شود، اما آزمایشات نهایی شامل چهار قطار تولیدی قبل از ورود به خدمات تجاری از پاییز ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.
انجمن ملی راهآهن فرانسه (SNCF) در مجموع ۱۱۵ قطار TGV M با هزینه تقریبی ۳.۵ میلیارد یورو به آلستوم سفارش داده است .