تکمیل پروژههای پیشران ریلی و رفع گلوگاههای ظرفیتی در دستور کار دولت چهاردهم
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر ضرورت تکمیل پروژههای پیشران ریلی و رفع گلوگاههای ظرفیتی با هدف افزایش ترانزیت شمال، جنوب، شرق و غرب و اتصال مراکز استانها به شبکه ریلی کشور تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز،به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر فرزانه صادق مالواجرد، وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به تشریح بخشی از برنامههای خود جهت توسعه حوزههای حمل و نقل و مسکن پرداخت.
ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح حضور فرزانه صادق گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در جلسه عصر روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ در این کمیسیون ، اظهار کرد: خانم صادق اشارهای به سوابق ۲۳ ساله خود در وزارت راه و شهرسازی داشت و محورهای برنامه های خود را ارائه کرد.
رضایی تصریح کرد: همچنین خانم دکتر صادق بر توسعه زیرساختهای لجستیکی و بندری مبتنی بر سند دریامحور با هدف دستیابی به رشد اقتصادی ۱۶ درصدی در حوزه اقتصاد دریامحور بود.
وی ادامه داد: ارتقای بهرهوری حوزه هوانوردی با تکیه بر اقتصادی کردن فرودگاهها، نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل کشور، تکمیل پروژههای پیشران ریلی و رفع گلوگاههای ظرفیتی با هدف افزایش ترانزیت شمال، جنوب، شرق و غرب و اتصال مراکز استانها به شبکه ریلی کشور، به کارگیری شیوههای نوین تأمین مالی برای تکمیل پروژهها، توسعه متوازن و عادلانه زیرساختهای حمل و نقل از جمله محورهای دیگر مورد اشاره خانم صادق بود.
وی گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اعلام کرد که بسیاری از مشکلات ربطی به تحریمها ندارد. وی تاکید بر اجرای قانون جهش تولید مسکن و قانون برنامه هفتم توسعه کرد. یکی از محورهای برنامههای وی تسریع در تعیین تکلیف کلیه متقاضیان مؤثر طرحهای تولید مسکن بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خانم صادق راهکارهایی برای ساخت مسکن داشت؛ از جمله نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده، تأمین منابع مالی آن، تعامل بیشتر با بانکها، فعال کردن بخش خصوصی در این حوزه و راهکارهایی را هم در زمینه تأمین مسکن در کشور و تأمین منابع مالی آن ارائه کرد.
رضایی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر فعال کردن مولدسازی و تأمین منابع مالی برای پروژهها تاکید کرد و گفت که مدیران وزارت راه و شهرسازی باید شفاف، فسادستیز و قدرت پیگیری بالایی داشته باشند.