نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی پروژه خط ریلی کمربندی تربت حیدریه برای تکمیل و بهرهبرداری / با تکمیل این پروژه سرعت بازرگانی افزایش می یابد
مدیرعامل شرکت نسران از اقدامات نهایی برای به پایان رساندن پروژه احداث خط ریلی کمربندی تربت حیدریه خبر داد و تاکید کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه به ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.
محمدرضا خورشاهیان، مدیرعامل شرکت نسران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۸۶ با راهآهن در زمینه احداث خط و توسعه فنی و زیربنایی همکاری دارد، گفت: اکنون این شرکت مجری احداث کمربند ریلی تربت حیدریه است.
خورشاهیان گفت: این کمربندی در استان خراسان رضوی و بین دو محور بافق و سنگان واقع شده که طی آن با اتصال قوسی دو ایستگاه شادمهر و سالار در این مسیر، مانع از ورود قطار به ایستگاه تربت حیدریه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نسران خاطرنشان کرد: با بهرهبرداری از این کمربندی، علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت، به میزان قابل توجهی سرعت بازرگانی و سیر قطار افزایش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: هرچند هماکنون این پروژه به مراحل پایانی خود رسیده است، اما برای تکمیل و بهره برداری از آن به حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.
وی همچنین، از همکاری این شرکت با راهآهن در زمینه توسعه ایستگاه ساقه در قم و اتصال خط ریلی به نیروگاه شهید نخعی خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه نیز به ۷۰ میلیارد تومان نیاز است که تاکنون منابع مالی هر دو پروژه، تامین نشده است.
خوشاهیان گفت: شرکت نسران در سه زمینه با راهآهن همکاری دارد. یکی از این زمینهها بهسازی لرزهها و مقاوم سازی پلهای ریلی است.
مدیرعامل شرکت نسران تصریح کرد: تاکنون این شرکت تمامی پلهای مسیر ریلی بافق – اصفهان و کاشان – بادرود و میانه – خواجه نصیر و مراغه را بازسازی و بهسازی کرده است.
به گفته وی، تبدیل تقاطعات همسطح به غیر همسطح، احداث گذرگاههای زیرگذر یا بالاگذر و همچنین تقویت خطوط قدیمی، از جمله پروژههای ریلی به سرانجام رسیده این شرکت طی همکاری با راهآهن است.