counter easy hit
شـرکت‌های ریلی

کاهش چشمگیر خسارات حوادث ریلی با تولید بومی “بافر استاپ”

مدیرعامل شرکت پویاراد توسعه ایرانیان، از تولید “بافر استاپ” برای نخستین بار در کشور خبر داد و اظهار کرد: با به کارگیری این سیستم، آسیب های وارده به قطاری که ترمز بریده و به انتهای خط می‌رسد، به شکل چشمگیری کاهش می یابد.

محمد سعید امینی، مدیرعامل شرکت پویاراد توسعه ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، اهم اقدامات این شرکت در ایمن‌سازی و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در کشور را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین فعالیت این شرکت، تولید سیستم “بافر استاپ” اصطکاکی و هیدرولیکی در صنعت حمل و نقل ریلی به‌ویژه قطارهای شهری است، اظهار کرد: بافر استاپ نوعی سیستم ایمنی است که در انتهای خطوط ریلی نصب می‌شود و چنانچه قطاری، به اصطلاح ترمز بریده باشد، با برخورد به این سیستم متوقف شده و کمترین ضربه و خسارات ممکن به آن وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون این سیستم در خطوط ریلی مشهد نصب و قرارداد به کارگیری آن در قم نیز به امضا رسیده است و به زودی در دیگر شهرها از جمله تهران و شیراز هم نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پویاراد توسعه ایرانیان، با بیان اینکه این شرکت تمامی مراحل تولید “بافراستاپ” را انجام می‌دهد، افزود: در دهمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی، با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، دیدار داشتیم و مقرر شد که این سیستم در شبکه ریلی سراسر کشور به صورت آزمایشی به کار گرفته شود.

امینی، همچنین از ساخت دستگاه “پانتوگراف” به دست متخصصان این شرکت خبر داد و تاکید کرد: این دستگاه در قطارهایی که دارای شبکه برقی بالاسری هستند، مورد استفاده قرار می گیرد و هم‌اکنون در قطارهای درون شهری مشهد، تهران، کرج و تبریز و دیگر شهرها نیز استفاده می‌شود.

وی در ادامه، با اشاره به ساخت و راه‌اندازی دستگاه تمام اتوماتیک شست‌وشوی قطار در شهر مشهد در این شرکت، عنوان کرد: این دستگاه شست‌وشو در خط یک قطار مشهد به کار گرفته شده و به زودی دستگاه دیگری هم در خط ریلی دوم این شهر  راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پویاراد توسعه ایرانیان تصریح کرد: در گذشته، این دستگاه‌ها از خارج وارد کشور می‌شدند که نمونه آن‌ها در شهرهای تبریز و اصفهان قابل مشاهده است؛ اما هم‌اکنون تمامی این تجهیزات از صفر تا صد در شرکت تولید و راه‌اندازی می‌شوند.

بیشتـر بخـوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا