لزوم اتصال کریدورهای ریلی به کریدورهای مرزی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت حوزه حملونقل ریلی، گفت: اگر تکمیل و توسعه کریدورهای ریلی و اتصال آن به کریدورهای مرزی را به سرعت به انجام نرسانیم فرصتها را از دست خواهیم داد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از مهر، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت حوزه حملونقل ریلی، گفت: اگر تکمیل و توسعه کریدورهای ریلی و اتصال آن به کریدورهای مرزی را به سرعت به انجام نرسانیم فرصتها را از دست خواهیم داد.
فرزانه صادق مالواجرد افزود: موضوع دیگر تعامل با کارکنان راهآهن است، تعامل با هزاران نفری که در این صنعت میکوشند، بسیار با اهمیت است و این تعامل باید بسیار دقیق و سنجیده تقویت شود.
او ادامه داد: مساله دیگر تعامل با بخش خصوصی است و درها باید به سوی همه ارکان بخش خصوصی که در حوزه ریلی کار میکنند، در کمال عدالت باز باشد، شرکتها باید برای کار در این حوزه با یکدیگر رقابت کنند و توجه ویژه به بخش خصوصی باید قویتر پیش برده شود.
صادق تصریح کرد: با بودجه دولتی راهآهن نمیتوان طرحهای موجود را پیش برد و به همین دلیل بهرهگیری از سرمایهگذاری بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد و حوزه ریلی نقشی بسیار مهم در توسعه کشور دارد و علاوه بر دوستدار محیط زیست بودن، میتواند ایمنی حملونقل و بهینهسازی مصرف انرژی را محقق کند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حوزه حملونقل ریلی در بخش باری باید اقدامات جدی صورت گیرد، گفت: سرعت حملونقل ریلی نه در حوزه باری و نه در حوزه مسافری قابل قبول نیست و افزایش این سرعت باید با اولویت بالا پیگیری شود.
صادق تاکید کرد: ترسیم و توصیف واقعیاتی که هماکنون با آن مواجهیم، مهمترین گامی است که مدیرعامل جدید شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران باید به انجام برساند و نقاط ضعف و چالشها باید دستهبندی و اولویتبندی شود تا بتوان در سریعترین زمان نسبت به رفع چالشها اقدام کرد که در این راستا بدنه راهآهن باید به صورت حداکثری به کار گرفته شود.