افزایش حداقل ۱۴ درصدی جذب مسافر با بهرهبرداری از پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران
عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، از جبهههای کاری مختلف پیگیری شده و پیش بینی میشود که در صورت تحقق جریان نقدینگی مورد نیاز، سال ۱۴۰۴ مرحله حفاری آن به پایان برسد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از شهرداری آنلاین، مهندس “محمد یاشار لطفی” مجری خط ۷ با اعلام مطلب فوق گفت: پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، مسیری به طول تقریبی ۴۲۰۰ متر و شامل ۲ ایستگاه است که یکی از ایستگاهها در تقاطع بلوار اشرفی اصفهانی با خیابان سیمون بولیوار و ایستگاه دوم در میدان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طراحی و در حال تجهیز کارگاه می باشد؛ همچنین پارکینگ شبانه خط ۷ نیز بعد از ایستگاه دانشگاه و به صورت زیرزمینی طراحی شده است.
آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه حکایت از آن دارد که حدود ۳۵۰ متر از مرحله حفاری و تحکیم تونل توسعه شمال غربی خط ۷ در محدوده میدان کتاب تا بزرگراه یادگار امام(ره) صورت پذیرفته و بخشی از این مسیر نیز در حال اجرای پوشش نهایی بتن است. همچنین رمپ دوم دسترسی به تونل اصلی در حال احداث بوده و بیش از ۲۰۰ متر از تونل ارتباطی خط ۷ به خط ۱۰ نیز جهت بهره برداری هرچه سریعتر از خط ۱۰ در محدوده میدان کتاب، با مساعدت شهرداری منطقه ۲ حفاری گردیده است.
گفتنی است با بهرهبرداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران، نه تنها دسترسی شهروندان پایتخت به اماکنی از قبیل شهرک نفت، محدوده موسوم به چهار دیواری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان تسهیل خواهد شد، بلکه ارتباط بین مناطق ۲ و ۵ از طریق خط راه آهن ریلی زیرزمینی هم شکل میگیرد. کاهش ترافیک معابر شریانی بزرگراههای آبشناسان، ستاری و یادگار امام(ره) از دیگر تاثیرات ترافیکی این پروژه توسعه ای شبکه مترو تهران است.
پیش بینی میشود با افتتاح و بهرهبرداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، حداقل افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر در این خط رخ داده و در زمان اوج ترافیک، حدود ٩ هزار نفر به جمع مسافران مترو افزوده شود.