با تقویت و توسعه صنعت ریلی کشور، اقتصاد، تجارت و اشتغال نیز تقویت میشود
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق، در مورد اختصاص یک درصد از درآمدهای نفتی به صنعت ریلی کشور، گفت: با تقویت وتوسعه صنعت ریلی کشور، اقتصاد، تجارت و اشتغال نیز تقویت می شود.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، رمضانعلی سنگدوینی، در باره مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، در مورد اختصاص یک درصد از درآمدهای نفتی به صنعت ریلی گفت: کشور ایران از لحاظ استراتژیک و موقعیت جغرافیایی در جایی قرار دارد که کریدور ریلی آن، برای همسایگان بسیار مهم است. به هر حال ما عضو پیمانهایی چون شانگهای و بریکس هستیم و کریدور،هوایی، زمینی و ریلی ما برای کشورهای عضو بسیار مهم است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: هزینههای کریدور ریلی نسبت به کریدور زمینی کمتر است و ما برای تقویت این کریدور، در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، یک درصد از منابع نفتی را برای توسعه صنعت ریلی اختصاص دادیم.
وی ادامه داد: رویکرد ما در این مصوبه، تقویت زیر ساختهای ریلی با هدف کاهش هزینههای کشور در بخش حمل و نقل و انرژی بوده است. اگر این زیر ساخت ایجاد شود ما راحت میتوانیم این کریدور را تقویت کنیم.
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با تقویت و توسعه صنعت ریلی کشور، اقتصاد، تجارت و اشتغال نیز تقویت میشود و هزینههای کشور در تمامی بخشها کاهش مییابد.
وی تصریح کرد: دنیا دوست دارد روابط خود را با ما توسعه دهد و این توسعه روابط با تقویت صنعت ریلی کشور بهتر اتفاق میافتد. دولت باید بعد از تصویب قانون برنامه هفتم توسعه و ابلاغ آن، نسبت به نوشتن آییننامه این حکم اقدام کند و آن را اجرایی کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه نیز چنین حکمی آمده بود ولی عملا اجرایی نشد. ما باید با حذف بروکراسی اداری، نسبت به سرمایه گذاریها در این بخش نیز فکر کنیم تا در آینده بتوانیم با توسعه حمل و نقل ریلی خود، در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.