شـرکت‌های ریلی

نقش صندوق توسعه حمل‌ و نقل در رفع گلوگاه های مالی بخش ریلی/ سرنوشت این صندوق چه شد؟

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های ریلی و خدمات وابسته یکی از راه های برطرف کردن موانع رشد حمل و نقل ریلی را، راه اندازی صندوق توسعه حمل و نقل بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از تین نیوز، سبحان نظری این پیشنهاد را در سخنرانی خود در مورد گلوگاه های مانع رشد حمل و نقل ریلی که شهریور ماه امسال در اتاق بازرگانی تهران انجام شد، بیان کرد.

وی با برشمردن گلوگاه هایی که مانع رشد حمل و نقل ریلی می شود، گفت: اولین گلوگاه داخلی محدود کننده رشد بخش حمل و نقل ریلی، محدودیت ناوگان لوکوموتیو این بخش است.

نظری عنوان کرد: اولین کار در دولت چهاردهم در بخش حمل و نقل ریلی بایستی بازسازی این نوع ناوگان و تأمین ۱۰۰ دستگاه لوکوموتیو آماده به کار باشد.

وی تاکید کرد: دومین اقدام حمایت از بخش خصوصی ریلی برای توسعه ناوگان واگن ها و لوکوموتیوها است.

نظری ادامه داد: همچنین صندوق توسعه حمل و نقل بایستی تأسیس و راه اندازی شود.

او افزود: برقی سازی و ساخت خطوط ریلی جدید از جمله نیازها و اولویت های این بخش از اقتصاد کشور است که این انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته، برنامه های پیشنهادی برای حل مسائل و مشکلات اقتصاد ریلی کشور را در اختیار وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم قرار می دهد.

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته خاطرنشان کرد: برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور، باید در سیاست های نظام بانکی گشایش هایی صورت گیرد، در شرایط کنونی، پذیرش اسناد مالکیت واگن و لوکوموتیو به عنوان وثایق بانکی، می تواند گام بلندی برای رفع نیازهای فوری صنایع این بخش باشد.

به گزارش تین نیوز، پنجم مرداد ماه سال ۱۳۹۸ بود که هیئت وزیران در نشستی با اساسنامه تدوین شده برای تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل کشور موافقت کرد و معاون اول وقت رئیس جمهور، راه اندازی این صندوق را به وزرای راه و اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

تاکنون ساختار سازمانی، هیئت مدیره، رئیس و حتی ساختمان هم برای آن تهیه شده است با این حال و  با گذشت پنج سال از این تاریخ، بررسی ها نشان می دهد، صندوق توسعه حمل و نقل تاکنون غیر فعال بوده است.

دکمه بازگشت به بالا