مناطق راه‌آهن

دانشکده راه آهن در مشهد راه اندازی شد

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: به زودی شاهد افتتاح دانشکده راه آهن در مشهد خواهیم بود تا آموزش های فنی را به افراد متخصص از ایران و افغانستان ارائه دهیم و تا مقطع کارشناسی دانشجو بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از تسنیم،حسن نوری زاده در نشست فرصت ها و چالش های توسعه حمل ونقل ریلی افغانستان و ایران اظهارداشت: افغانستان می تواند پیونددهنده راه آهن ریلی چین به ایران و از ایران به ترکیه باشد ما دوست روز های سخت افغانستان هستیم.

وی در ادامه موضوع مهمی که در حوزه ریلی اهمیت دارد را توسعه محور شرق دانست و افزود: توسعه محور شرق یعنی راه آهنی که از چابهار شروع می شود و بخش هایی از آن تا قبل از پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید بنابراین میزبانی استان خراسان رضوی در طول ۴۰ سال گذشته از مهاجرین افغانستانی کمک می کند تا جمهوری اسلامی ایران در حوزه افغانستان پررنگ تر و پرشورتر باشد.

نوری زاده خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ما دوست روز های سخت افغانستان هستیم و انتظار داریم که در بازار اصلی و معدن افغانستان و ظرفیت های اقتصادی این کشور با نگاه بهره برداری هر دو کشور حضور داشته باشیم بنابراین ما به زودی شاهد افتتاح دانشکده راه آهن در مشهد خواهیم بود تا آموزش های فنی را به افراد متخصص از ایران و افغانستان ارائه دهیم و تا مقطع کارشناسی دانشجو بگیریم.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکیدکرد: خوشبختانه امروز نگاه حکومت سرپرست افغانستان بر این است که زیرساخت ها زودتر تکمیل شود، ظرفیتی که جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه های آموزشی علمی و فنی و فناوری در حوزه معادن دارد می تواند برای افغانستان یک ظرفیت ویژه باشد ما زبان مشترک، فرهنگ مشترک و دین مشترک داریم.

نوری زاده اضافه کرد: افغانستان می تواند پیوند دهنده راه آهن ریلی چین به ایران و از ایران به ترکیه باشد، ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در حوزه ریلی با داشتن ۱۵ هزار کیلومتر ریل در داخل ایران بسیار قابل توجه است و این درحالی است که اتفاقات خوبی با حضور استاندار در رابطه با ریل خراسان رضوی در حال وقوع است و سه محور اصلی در شروع کار در نظر گرفته ایم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:ما در تلاش هستیم تا خط آهن مشهد به تهران را برقی کنیم تا سرعت جابه جایی بار افزایش پیدا کند؛ تاجران ما همیشه به دنبال رسیدن بارشان در زمانی کوتاه به مقصد هستند. بستر راه آهن هزینه کمی نسبت به سایر راه های انتقالی دارد و زمان هم برای تاجران ما بسیار مهم است با این اتفاق سیر حرکت در حوزه ریلی کشور افزایش پیدا خواهد کرد تا ما بتوانیم با سرعت بیشتری انتقال بار داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا