ریل و سیاست

راه‌آهن شهرکرد برای تکمیل به ۴ همت اعتبار نیاز دارد

معاون فنی و ساخت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: زمان بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن شهرکرد تابع اعتبارات تخصیصی است، حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این پروژه به پایان برسد.

به گزارش ریل ایران به نقل از تسنیم، حمید ربیعی گفت: پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۰در استان شروع و سال ۱۳۹۱ قسمتی از قطعه دوم آن انجام شد و تقریبا تا سال ۱۳۹۷ رها شد و مجدد از سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به صورت جدی استارت خورد.

معاون فنی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن استان حدود ۷۰ درصد و در مجموع کل پروژه حدود ۵۰درصد پیشرفت دارد.

وی گفت: پیمانکار روسازی پروژه انتخاب شده و مرحله نهایی انعقاد قرارداد در شرکت ساخت و توسعه که متولی اصلی اجرای پروژه است در حال انجام است و به زودی تجهیز کارگاه و شروع عملیات روسازی شامل بالانس و ریل‌گذاری از سمت شهرکرد به مبارکه شروع می‌شود.

ربیعی عنوان کرد: زمان بهره برداری از پروژه تابع اعتبارات تخصیصی است یک زمان حداقلی برای اجرا به شرط وجود اعتبار لازم دارد و چون دولت در حال تغییرات است سخت است که بگوئیم چقدر اعتبار داده می‌شود، حدود ۴هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پروژه به پایان برسد.

معاون فنی و ساخت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تعهداتی در سفر رییس جمهور دولت سیزدهم برای راه آهن استان داده شد که ۱۰۰۰ میلیارد تومان تعهد وزارت صنعت معدن و تجارت، ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بحث تامین ریل تعهد وزارت راه و ۱۰۰۰ میلیارد تومان تعهد سازمان برنامه و بودجه بود که قسمت عمده تعهد سازمان برنامه و بودجه انجام شد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز چندین جلسه گذاشتند و پیگیر هستیم از مسوولیت اجتماعی این وزارتخانه بتوانیم ۱۰۰۰میلیارد تومان را دریافت کنیم در وزارت راه هم جدیدا پروژه روسازی شروع شده و پیگیر هستیم این تعهد هم انجام شود.

ربیعی تشریح کرد: بیشترین مشکل راه‌آهن استان تاکنون مشکلات اعتباری بوده است و یک سری مشکلات تلاقی با تأسیسات و مراکز نیز بود و قسمتی هم در استان اصفهان مشکل اجتماعی داشت.

بیشتـر بخـوانید:

دکمه بازگشت به بالا