مدیرکل راهآهن شمال با بیان این که ریزش سنگ بر روی خطآهن سبب خسارت و توقف قطار مسافربری ساری به تهران در سوادکوه شد، گفت که مسافران با تعویض دیزل و با همان قطار به مقصد رسیدند.
به گزارش ریل ایران؛ «رحمان معصومی» مدیرکل راه آهن شمال ۱ در خصوص این حادثه گفت: قطار مسافری ساری به تهران که عصر دیروز (سهشنبه) با ریزش سنگ بر روی خطآهن مواجه شد با تعویض دیزل در شب گذشته اقدام به جابهجایی مسافران کرد.
وی با اعلام این که پس از این رخداد نسبت به جابهجایی سنگ اقدام شد و مشکلی برای خطآهن به وجود نیامد، گفت: خوشبختانه آسیب وارده به قطار جزیی بود.
معصومی با اشاره به مشکل ریزش سنگ در طول خطوط راهآهن شمال، تصریح کرد: این مشکل در ارتفاعات غیر قابل دسترس بیشتر رخ میدهد.
مدیرکل راهآهن شمال با اشاره به انجام عملیات ایمنسازی و لقگیری خطوط شمال، تصریح کرد: با توجه به بازدیدها، بحث ایمنسازی و لقگیری همواره در خطوط آهن شمال در دستور کار قرار دارد.
قطار مسافری ساری به تهران که از ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه از مبدا حرکت کرد، ساعت حدود ۲۰ شب گذشته وارد ایستگاه پلسفید شد و با تعویض دیزل به سمت تهران حرکت کرد که در منطقه دوآب بلاک پلسفید به ایستگاه سوادکوه (دوآب) با ریزش سنگ و برخورد به سپر قطار روبرو و خط بسته شد و بعد از جابهجایی سنگ مسافران با همان قطار به مقصد رسیدند.
پل وِرِسک از بزرگترین پلهای راهآهن سراسری کشور که در ارتفاعات روستایی به همین نام در شهرستان سواد کوه در استان مازندران قرار دارد و از نظر نوع معماری و ساخت از آن همواره به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی نام برده می شود و در سال ۱۳۱۵ شمسی بازگشایی شد.