counter easy hit
مترو

خط سوم مترو مشهد نخستین شبکه ریلی کشور با اجرای تمام ایرانی است

شهردار مشهد گفت: در ساخت خط سوم قطاری شهری این کلانشهر برای نخستین بار از ریل ملی و تولید داخل استفاده‌ شده و این خط نخستین شبکه ریلی شهری کشور است که تمام آن توسط یک شرکت ایرانی اجرا شده است.

به گزارش ریل ایران به نقل از ایرنا؛ محمدرضا قلندر شریف روز چهارشنبه در بازدید نماینده رییس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از ایستگاه باب الجواد خط سوم مترو این شهر گفت:یکی از سیاست‌های مدیریت شهری مشهد در ساخت خطوط مترو، بومی‌سازی آن است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این مسیر تاکنون بیش از ۷۰ درصد از روند ساخت قطارشهری مشهد و تجهیزات موردنیاز آن بومی‌سازی شده است.

شهردار مشهد گفت: هم اینک‌ بخش نخست خط سوم‌ قطار شهری مشهد به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) این کلانشهر آماده بهره برداری است.
ماینده رییس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور نیز در این بازدید گفت: در گذشته از مترو در استان های تهران، تبریز و مشهد بازدید داشته‌ام اما امروز شاهد ارتقای جدی توان مهندسی کشور در ساخت مترو و افزایش کیفیت ایستگاه‌ها هستیم.

علی عبدالعلی‌زاده افزود: این که طبق گزارش شهردار مشهد، ریل این خط از تولیدات داخلی تامین شده بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: فضای معماری ایستگاه باب الجواد (ع) بسیار متفاوت است و و هرچه به سکوی سوار شدن نزدیک می‌شویم، شباهت فضا به حرم بیشتر می‌شود.

نماینده رییس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور گفت: خدماتی که شهرداری مشهد با همراهی دولت و دستگاه‌های عمومی برای رفاه مردم گسترش می‌دهد، بسیار ارزشمند است.

پیگیر حضور رییس جمهور برای افتتاح خط سوم هستیم

استاندار خراسان رضوی نیز در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به ارزش و اهمیت خط سوم مترو مشهد، اصرار داریم و ما علاقه‌مند هستیم که افتتاح بخش اول این خط توسط رییس جمهور انجام شود.

غلامحسین مظفری افزود: طبق مذاکره با رییس جمهور در مشهد، ایشان برای حضور در افتتاحیه تمایل داشتند و امیدوارم زمان و فضا برای این موضوع فراهم شود و گزارشی هم که دستیار رییس جمهور ارائه خواهند کرد موثر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، خط سوم مترو مشهد مهم‌ترین طرح مترویی در مشهد است و مسیر حرم مطهر رضوی را پوشش می دهد و خطوط یک و ۲ را نیز به حرم متصل می کند.

این خط، نخستین خط ریلی در کشور است که در یک مرکز مذهبی و آن هم حرم مطهر امام رضا (ع) سرویس دهی می کند و ایستگاه باب الجواد (ع) در بخش نخست خط سوم واقع شده است و با بهره برداری از این خط ، زائران از فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری به حرم رضوی و نقاط مختلف مشهد منتقل می شوند.

طبق گفته مدیران شهرداری مشهد، اجرای هر ۶ کیلومتر خط قطارشهری ۲۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.

مشهد پس از تهران دومین شهر کشور است که در سال ۱۳۸۹ به قطارشهری مجهز شد و هم اینک برای این کلانشهر چهار خط تعریف شده که خطوط یک و ۲ در حال بهره برداری است و خطوط سوم و چهارم نیز در دست ساخت است.

بیشتـر بخـوانید:

دکمه بازگشت به بالا