شـرکت‌های ریلی

چرا قطار شهری اهواز نیمه‌کاره‌ مانده است؟

شرکت کیسون، درباره علت نیمه‌کاره ماندن پروژه قطار شهری اهواز اعلام کرد، علت اصلی نیمه‌کاره ماندن پروژه قطار شهری اهواز و حقوقی شدن آن مشکل شهرداری در خصوص انجام تعهدات مربوط به تامین فاینانس خارجی و در ادامه‌ عدم توانایی تامین اعتبار برای اجرای پروژه با منابع داخلی بوده است، به طوری که در دوران فعال بودن پروژه به‌طور میانگین سالانه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تخصیص یافته است، در حالی که در پروژه‌های مشابه در سایر کلان‌شهرها این اعتبار به چند صد میلیارد تومان در سال نیز بالغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، متعاقب مشکلات اعتباری شهرداری اهواز این شرکت اجبارا مبالغی را با اخذ تسهیلات از بانک‌ها به مبالغ دریافتی از شهرداری افزوده و در پروژه هزینه کرده است.

در واقع برخلاف برخی ادعاها، شرکت کیسون به شهر اهواز خسارت نزده، بلکه‌ عدم دسترسی شهرداری به منابع مالی هم به شهر و هم به شرکت کیسون زیان‌های زیادی را تحمیل کرده است.

پیرو اعلام فسخ غیر‌قانونی توسط شهرداری در دادخواست ارائه‌ شده به دادگاه درخواست اصلی شهرداری تایید فسخ قرارداد به بهانه قصور شرکت کیسون بوده که هیات کارشناسی سه نفره دادگاه بدوی و دادگاه تجدیدنظر به صراحت کامل با قرار عدم استماع دلایل شهرداری مبنی بر قصور شرکت کیسون و به تبع آن تایید فسخ قرارداد از طرف شهرداری را مردود اعلام کرده است.

بدیهی است چنانچه شهرداری قادر بود وجوه لازم برای انجام این مهم را مانند سایر کلان‌شهرها تامین کند سال پیش پروژه به بهره‌برداری می‌رسید و شاید طرح مکرر مسائل غیر‌واقع برای پوشش دادن قصور ایشان در مورد تامین مالی بوده است.

 این گزارش می‌افزاید: اسناد و ارقام مبالغ فوق در شهرداری اهواز موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا