با این هزینهها چگونه خدمات با کیفیت به مسافران قطار بدهیم؟
مدیر عامل شرکت ریل سیر کوثر از نبود تناسب بین درآمد شرکتهای ریلی مسافری و هزینهها خبر داد و از چگونگی ارائه خدمات با کیفیت بالا همزمان با فزایش نرخ تورم گفت.
سید حسین هاشمی، مدیر عامل شرکت ریل سیر کوثر، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، گفت: نوسازی و بهسازی ناوگان و مسایل فنی و چگونگی ارائه خدمات به مسافران، موضوعاتی هستند که تمامی مالکان واگنها، چنانچه نیم نگاهی به سرمایهشان داشته باشند، به آن اهمیت میدهند و از آن استقبال می کنند؛ اما تناسبی بین درآمد شرکت و هزینهها وجود ندارد.
وی افزود: قطعا شرکتهای مسافری علاقمندند که مسافران شان در رفاه باشند؛ اما زمانی که تورم به صورت ماهانه افزایش پیدا می کند، آن هم در شرایطی که نرخ بلیت به صورت دستوری ثابت است، چگونه می توان هم کیفیت را حفظ کرد و هم قیمت را افزایش نداد. البته تلاش کردهایم تا از کاهش کیفیت خدمات، به رغم همه مشکلات، خودداری کنیم.
مدیرعامل این شرکت بورسی تصریح کرد: این شرکت اولین شرکت ریلی مسافری پذیرفته شده در بورس است و بخشی از سهامداران با دارا بودن سهم خرد نگاه شان به افزایش درآمد و سوددهی شرکت است. با وضعیت فعلی جذابیت سرمایه گذاری و تامین سرمایه از محل بازار سرمایه که میتواند امکان بسیار جذاب و جایگزین تسهیلات بانکی باشد را از دست میدهد.
هاشمی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در این شرایط میافتد، این است که سرمایه گذاری جدید در صنعت حمل و نقل ریلی، صورت نمیپذیرد و در آیندهای نه چندان دور شاهد پیر و فرسودهتر شدن ناوگان خواهیم بود که نتیجه آن، این خواهد بود که مسافران به جای حمل و نقل ریلی، سایر وسایل حمل و نقلی را انتخاب خواهند کرد.