counter easy hit
مناطق راه‌آهن

۲۷۵کیلومتر خط ریلی آذربایجان غربی؛ بستری برای توسعه مبادلات با اروپا

مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان گفت: تنها مرز ریلی ایران با اروپا در آذربایجان غربی قرار دارد و با وجود ۲۷۵ کیلومتر خط اصلی ریلی، ظرفیت بالایی برای مبادله با کشور ترکیه و اروپا و حمل بار در شبکه داخلی راه‌آهن وجود دارد، هدف‌گذاری ما دستیابی به یک میلیون تن مبادلات ریلی در مرز ترکیه است.

به گزارش ریل ایران به نقل از فارس، کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با حضور علیرضا سلیمانی مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان و قاسم کریمی رئیس اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

علیرضا سلیمانی مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان در این نشست ضمن قدردانی از اهمیت ویژه اتاق بازرگانی به بخش ریلی، انتخاب آذربایجان غربی به‌عنوان استان برتر اقتصادی کشور را تبریک گفت و نقش اتاق بازرگانی ارومیه را در کسب این موفقیت برجسته دانست.

سلیمانی در ادامه از پیگیری جذب سرمایه‌گذار برای توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن سلماس و نقده، به‌ویژه در بخش بار خبر داد و گفت: راه‌آهن انعطاف مناسبی در تعرفه‌های جابه‌جایی بار در نظر گرفته و پروژه اتصال کارخانه سیمان به شبکه ریلی نیز به‌زودی اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان با تأکید بر اهمیت کریدور ریلی شرق به غرب کشور و پروژه ریلی تبریز – مرند – چشمه ثریا گفت: اتصال ایستگاه راه‌آهن خاوران به ایستگاه راه‌آهن تبریز از حلقه‌های مفقوده این کریدور حیاتی است و بر تکمیل آن تأکید کرد.

سلیمانی آمادگی راه‌آهن منطقه را برای واگذاری ظرفیت‌ها به بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: ایستگاه‌های ارومیه، نقده، مهاباد و میاندوآب ظرفیت مناسبی در حوزه بارگیری و تخلیه دارند و آماده همکاری با صاحبان بار و تجار هستند. همچنین راه‌آهن آماده مشارکت در ایجاد خطوط فرعی درون صنایع تولیدی است.

در ادامه قاسم کریمی رئیس اتاق بازرگانی ارومیه نیز با تأکید بر اهمیت ارتباط ریلی به‌عنوان زیرساخت توسعه استان گفت: اتصال ریل مرند به چشمه ثریا اولویت اصلی در حوزه حمل‌ونقل ریلی آذربایجان غربی است. همچنین فعال‌سازی بخش مسافری ایستگاه سلماس و بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های بار ریلی موجود در استان باید با مشارکت مؤثر بخش خصوصی دنبال شود.

وی بر ضرورت رفع محدودیت‌های موجود در جابه‌جایی بار و مسافر تأکید کرد و حضور بخش خصوصی را عامل مهم توسعه حمل‌ونقل ریلی در آذربایجان غربی دانست.

اخبار مشابه:

دکمه بازگشت به بالا