counter easy hit
زیرساخت و توسعه

در یک سال اخیر صورت گرفت؛

سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در تکمیل زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای کریدور شمال–جنوب این استان در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش ریل ایران، عطاء الله اکبری روز جمعه در بازدید از پروژه ساخت بزرگراه زاهدان- بیرجند افزود: با تلاش‌های بسیار زیاد در یک سال گذشته بیش از ۳۰۰میلیون دلار در ۲ حوزه زیر ساختی ریلی وجاده ای استان هزینه شد چرا که منافع بلند مدت استان می طلبد روی این ۲ حوزه هزینه شود.

وی، از توجه ویژه کشورها و استان های ساحلی دریای خزر به تکمیل سریع زیر ساخت‌های ریلی وجاده ای کریدور شمال – جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: موقعیت جغرافیایی و راهبردی این استان به‌گونه ای است که می‌تواند در توسعه ملی و بین المللی نقش آفرین باشد.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: شکوفایی این فرایند نیازمند توجه ویژه به حوزه زیرساخت‌هاست تا استان بتواند به‌عنوان پلی برای ایجاد امکان دسترسی کشورهای شمال و جنوب عمل کند چراکه نیازمندی‌های ۴۰ درصد جمعیت جهان در پهنه سه کشور هند، چین و روسیه قابل مدیریت است.

اکبری تصریح کرد: در اجلاس اخیر استانداران حاشیه خزر روشن شد که ما به‌درستی روی شبکه ارتباطی خود تمرکز کردیم چرا که مقامات حاضر در این گردهمایی، مطالبه جدی تکمیل کریدور ریلی و جاده ای شمال – جنوب کشور را از ما داشتند و به شدت دسترسی به منافع و منابع اقیانوس هند را به‌عنوان اولویت خود دنبال می‌کردند، این دقیقا چیزی است که ما برای توسعه به آن نیاز داریم.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، افزود: با تکمیل این کریدورها، استان سیستان و بلوچستان دروازه دسترسی کشورهای شمال به اقیانوس هند خواهد بود.

اکبری خاطرنشان کرد: سال آینده در حوزه تکمیل خطوط ریلی و شبکه بزرگراهی استان سیستان و بلوچستان، سرنوشت‌ساز خواهد بود و در این زمینه برنامه مشخص ‌و دقیقی طرح ریزی شده است تا به اهداف خود برسیم.

سیستان و بلوچستان به‌عنوان یکی از پهناورترین استان‌های کشور دارای سه میلیون و ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۶ شهرستان است.

بندر چابهار در جنوب این استان به‌دلیل موقعیت راهبردی و دستیابی به آب‌های آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، حاشیه اقیانوس هند (آیورا) و جابه‌جایی کالا و مسافر به کشورهایی نظیر آسیای میانه دارد.

اخبار مشابه:

دکمه بازگشت به بالا