counter easy hit
شـرکت‌های ریلی

[تماشا کنید]ارائه خدمات لکوموتیو به واگن‌داران به شرط پرداخت هزینه‌ها

مدیرعامل شرکت البرز نیرو بر ضرورت پرداخت هزینه‌های خدمات از سوی واگن‌داران تاکید کرد و گفت: اگر به عنوان مالک لکوموتیو اختیار ویژه‌ای داشتم؛ به کسی که هزینه خدمات نمی‌دهد خدمات ارائه نمی‌دادم.

 قاسم عبدالهی، مدیرعامل شرکت البرز نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، دستاوردهای نشست تعدادی از مالکان لکوموتیو با مدیران راه‌آهن را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت البرز نیرو با اشاره به تعامل خوب مدیران راه‌آهن با مالکان لکوموتیو در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: به واسطه تعامل بسیار خوبی که با دکتر صالحی و تیم مدیریتی ایشان از جمله معاونت ناوگان و مدیرکل نیروی کشش داشتیم، اکنون به طور روزانه با راه‌آهن در ارتباطیم و مشکلات خودمان را مطرح می‌نمائیم و مدیران نیز پیگیر مسایل ما هستند.

عبدالهی تاکید کرد: طی دو ماه اخیر، دو جلسه مفصل با مدیرعامل راه‌آهن برگزار کردیم که طی آن، مالکان لکوموتیو مشکلات و مسائل‌شان را بیان کردند و ایشان نیز با سعه صدر تمام نکات مطرح شده را پیگیری کردند.

 مدیرعامل شرکت البرز نیرو خاطرنشان کرد: در جلسه قبل آقای دکتر صالحی قول‌هایی به ما دادند که تا این جلسه، قول‌های ایشان اجرایی شده است و امیدواریم که این رویه ادامه پیدا کند تا اعتلای بیشتری را در صنعت ریلی شاهد باشیم.

 وی با اشاره به ضرورت‌هایی که باعث افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت لکوموتیو می‌شوند، تصریح کرد: پروسه سرمایه‌گذاری در صنعت لکوموتیو یکی از صنایع گران بخش ریلی است که مسایل مختص به خود را دارد.

عبدالهی عنوان کرد: برای خرید هر لکوموتیو حداقل بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه می‌برد.

مدیرعامل شرکت البرز نیرو تاکید کرد: آنچه که قبلا، دولت محترم پیش‌بینی کرده بود تا صنعت ریلی بتواند به حیات خودش ادامه دهد، مربوط به ماده ۱۲ بود؛ به طوری‌که با اجرای ماده ۱۲ و شروع پرداخت‌ها، فعالان این صنعت هم بتوانند این چرخه را حفظ کنند.

 عبدالهی خاطرنشان کرد: اگر ماده ۱۲ به موقع به بخش لکوموتیو تزریق می‌شد، شرکتی که با دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فعالیت خود را شروع کرده بود، می‌توانست خرید لکوموتیو را ادامه دهد و آن‌ها را به شبکه ریلی تحویل دهد تا در شبکه فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت البرز نیرو گفت: با تلاش‌هایی که دکتر صالحی در سال جاری انجام داد وضعیت ماده ۱۲ تغییر محسوسی داشته است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۷ تاکنون هیچ‌یک از شرکت‌های مالک لکوموتیو نتوانسته‌اند از ماده ۱۲ استفاده کنند. چنانچه ماده ۱۲ راه بیفتد و پول آن به صنعت بازگردد، می‌تواند چشم‌انداز خوبی برای ۴ تا ۵ سال آینده را در این صنعت باعث شود.

عبدالهی تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های قبل، وضعیت به گونه‌ای بود که سرمایه‌گذارها به تدریج از صنعت لکوموتیوداری خارج شدند.

 مدیرعامل شرکت البرز نیرو با اشاره به بدهی واگن‌داران به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: یک اصل اقتصادی هست که مطابق آن، اگر کسی هزینه خدماتی را که دریافت می‌کند، پرداخت نکند، باید به او خدمات ارائه نشود.

عبدالهی اظهار کرد: اگر به بنده به عنوان مالک لکوموتیو این اختیار داده شود؛ به کسی که هزینه خدمات نمی‌دهد خدمات ارائه نخواهم داد؛ چون من هم یک بنگاه اقتصادی هستم و اگر بخواهند از من خدمات رایگان دریافت کنند، باید به جای آن به بنگاه خیریه مراجعه کنند.

 مدیرعامل شرکت البرز نیرو تاکید کرد: این موضوع کاملا عقلانی است؛ زیرا اگر بابت خدماتی که دریافت می‌کند پولی پرداخت نکند، پس از یک مدت یا ما باید این صنعت را جمع‌آوری کنیم یا اینکه آن‌ها باید به شرایطی برسند که حاضر شوند پول خدماتی که دریافت می‌کنند، پرداخت کنند.

بیشتـر بخـوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا