ترانزیت، محور رقابتپذیری راهآهن در منطقه/ توقفهای مرزی، تهدید جدی جذب بارهای ریلپسند

قائممقام مدیرعامل راهآهن در کمیسون عالی گراف گفت: ترانزیت، شاخص اصلی رقابتپذیری راهآهن در سطح منطقه است و هر توقف غیرضروری در مرزها بهمعنای از دست رفتن زمان، مسیر و مشتری خواهد بود. ازاینرو، فرآیندهای نظارت و بازرسی باید بهگونهای مدیریت شوند که ضمن رعایت الزامات ایمنی، حرکت قطارها با حداقل وقفه انجام گیرد.
به گزارش ریل ایران، سیونهمین جلسه کمیسیون عالی گراف حملونقل ریلی، روز ۲۴ آذرماه با حضور قائممقام مدیرعامل، معاونان و مدیران ستادی بهصورت حضوری و مدیران کل مناطق بهصورت برخط، در ساختمان مرکزی شهدای راهآهن برگزار شد.
قائممقام مدیرعامل راهآهن، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و هفته حملونقل، با اشاره به اهمیت تحقق اهداف حجمی جابجایی بار و مسافر در نیمه دوم سال، دستیابی به این اهداف را مستلزم تلاش هماهنگ و شبانهروزی مدیران ستادی، مناطق و کارکنان راهآهن دانست و گفت: برای دستیابی به سهم شایسته راهآهن در جابجایی بار و مسافر، لازم است تمامی واحدها با رویکردی برنامهمحور و با زبان مشترک حرکت کنند، بهگونهای که نتایج تصمیمات اتخاذشده بهصورت ملموس در میدان عملیات و روی ریل مشاهده شود.
وی با تأکید بر ضرورت افزایش رقابتپذیری حملونقل ریلی در بخش مسافری، کاهش تأخیر در حرکت و رسیدن قطارها به مقصد، بهویژه در محورهای پرتردد مانند تهران–مشهد را عامل اصلی افزایش استقبال عمومی از سفرهای ریلی دانست و تصریح کرد: اعتمادپذیری راهآهن زمانی محقق میشود که قطارها بهموقع حرکت کرده و بهموقع به مقصد برسند و تاخیر نداشته باشند.
قائممقام مدیرعامل راهآهن همچنین با اشاره به تأکید مدیرعامل بر توسعه ترانزیت ریلی، از استقرار مستمر مأموران نظارتی در مرزهای ریلی خبر داد و گفت: ترانزیت، شاخص اصلی رقابتپذیری راهآهن در سطح منطقه است و هر توقف غیرضروری در مرزها بهمعنای از دست رفتن زمان، مسیر و مشتری خواهد بود. ازاینرو، فرآیندهای نظارت و بازرسی باید بهگونهای مدیریت شوند که ضمن رعایت الزامات ایمنی، حرکت قطارها با حداقل وقفه انجام گیرد.
وی با اشاره به امضای قراردادها و تفاهمنامههای سرمایهگذاری در بندر خشک آپرین تاکید کرد: جذب سرمایهگذاری و تکمیل حلقههای لجستیکی زمانی اثربخش خواهد بود که به افزایش بهرهوری شبکه، تسهیل جابجایی و کاهش هزینه تمامشده برای صاحبان کالا و مسافران منجر شود. انتظار میرود همه واحدها با نگاهی نتیجهمحور، پروژهها را تا مرحله اجرای عملیاتی پیگیری کرده و آثار آن را در افزایش ظرفیت، ارتقای کیفیت خدمات و رضایت ذینفعان مشاهده کنیم.



