همزمان با آغاز پیشفروش بلیت قطار انجام شد؛
بازدید سرزده سرپرست معاونت مسافری راهآهن از آژانسهای مسافری

غلامحسین کریمی، سرپرست معاونت مسافری راهآهن بههمراه مدیرکل هوشمندسازی و دادهکاوی و مدیرکل برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن، در اولین روز پیشفروش بلیت قطارها به صورت سرزده از چند شرکت آژانس خدمات مسافری در سطح تهران بازدید و موارد مربوطه به نحوه صدور بلیت و کنترل نرخهای اعلامی را بررسی کرد.
به گزارش ریل ایران، کریمی در این بازدید، با گفتوگوی مستقیم با مسافران، از نزدیک در جریان مشکلات، مطالبات و چالشهای موجود در فرآیند تهیه بلیت قرار گرفت و بر ضرورت ارتقای تجربه مسافر، افزایش شفافیت فرآیندها و پاسخگویی مؤثر در تمامی مبادی ارائه خدمات تأکید کرد.
وی هدف از این بازدیدهای سرزده را صیانت از حقوق مسافران، بهبود کیفیت خدماترسانی و اصلاح فرآیندهای اجرایی بر اساس واقعیتهای میدانی عنوان کرد و افزود: نتایج این بازدیدها مبنای تصمیمگیریهای اصلاحی در حوزه خدمات مسافری قرار خواهد گرفت.
سرپرست معاونت مسافری راهآهن بر اهمیت راهاندازی و توسعه قطارهای گردشگری تأکید کرد و افزود: راهآهن با ایجاد فضا و فرصت مناسب، از مشارکت مراکز مجاز فروش بلیت در طراحی و اجرای تورهای مسافری ریلی حمایت میکند تا ظرفیتهای گردشگری کشور بیش از پیش فعال شود.
کریمی در این بازدید مشکلات مربوط به سامانههای فروش و دسترسی آسان مسافران به بلیت را مورد بررسی قرار داد.
همچنین در جریان این بازدید، چگونگی ارائه نرخهای اعلامی از سوی راه آهن به آژانسها و مقایسه آن با نرخهای عرضه شده به مردم از هر دو روش برخط و حضوری مورد بررسی قرار گرفت.



